Ceazar, love of my life.

Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Sofie - 19 mars 2011 14:57

att rida i ridhuset idag med graman på C, fan vilken skillnad på häst det vart. Han har så STORA luftiga gångarter. Värsta dressyr hästen har jag! Han klarade hela Lc programmet, men i högervarv i galopp på LB så sprang han tyvärr in i galoppen idag, men han var ändå super duktig. Hade säkert kunnat placera mig bra på en tävling ;)

Bästaste C!

Av Sofie - 19 mars 2011 10:33

Oh har varit vaken sedan 07.00, vaknade och kunde inte somna om. Gick då upp och åt lite frulle och såg på Landet för länge sedan 2, oh jag bara älskar Lillefot och hans vänner.

Om någon timma blir det att åka till stallet, vi ska ta med oss lilla Hilda också.

Sen blir det ridhuset, lite dressyr träning. Ska testa C på graman idag. Igår gick det jätte rba att rida C, han var hur snäll som hälst även fast han hade fått vila från ridningen i 6dagar.

Ingen bockande eller någe. <3

Blir att rida en kort stund i ridhuset bara, ca 40min. Tänkte köra mycket trav arbete.

Och bara fatta galoppskänkeln, sen bryta till trav igen.

Tänkte se om jag kunde rida igenom Lb programmet också.

I morgon blir det lite hoppning.

Och på måndag vila.


Ceasars Schema

Fredag: Rida i padd 30min. (mycket trav arbete) [x]

Lördag:Dressyr i ridhuset, rida igenom Lc och Lb programmet,40min[x]

söndag: hoppning lätta hinder 60cm. 50min

Måndag: Vila (bara få loppa sig i hagen) [ ]

Tisdag: Longeras

Onsdag: skrittas i skogen [ ]

Torsdag: löshoppa i padd, om underlaget tillåter. [ ]

Fredag: Dressyr rept ifrån lördagen [ ]

Lördag: Vila [ ]

söndag: Banhoppning i ridhuset [ ]


Ceasars foderstat

Morgon: 4kg hösilage 2dl havre

Lunch: 2kg hösilage

middag:2kg hösilage 1kg groov 90

Kväll: 4kg hösilage 2dl havre + 2dl betfor

Fattar inte det med hans hull, han är avmaskad regelbundet nyligen kollad igen hade noll mask. Han äter för två och ändå är han typ smal. Han är ju inte undernärd men han ser ut i kroppen som om han sprang på rullband 24/7 muskler har min häst alltså. Överallt nästan önskar lite mer i ryggen.

Ska ja vara nöjd eller kan det vara nått fel på han ändå?=/

Jag är van att ha nästa tjockisar till djur ;P


Ha en trevlig lördag F.m och E.m

kram sofie

Ovido - Quiz & Flashcards