Ceazar, love of my life.

Alla inlägg under september 2013

Av Sofie - 24 september 2013 10:33


Nu är det verkligen höst ute, kyligt och blåsigt. Färgade löv, och fuktigt gräs. Ja hösten är fin men föredrar sommaren ändå.. vi går mot kallare tider nu ush. Förhoppningsvis blir det en utlands resa tillsammans med min syster nu i början av oktober. Ska bara får klar tecken att jag får semester. Hoppas. Det vi har kollat på är Spanien, Mallorca och Malta, dock vill ja helst till kanareie öarna. ;)


Idag blir det kort stall göra. I morgon får Ceasar skor, hoppas dom går att slå på nu. Vill verkligen rida. Tömkörde honom försörsta gången igår, 10 min i skritt bara. Han verka tycka att det var spännande. =)

Om denna vecka går som det ska så är ja häst ledig i helgen. Och även ledig ifrån jobbet, är min lediga helg, men man vet ju aldrig ;)


Mår bättre idaga iaf, har varit sjuk, eller är sjuk. Dock mår ja bättre just nu.

 

Ha en trevlig dag allesammans!


 

Av Sofie - 23 september 2013 10:03

Efter några månader uppehåll, igen. Men helt enkelt är det som så att jag har varken orkat eller hunit blogga sista tiden.

Det kommer bli en enkel bild bomb på Ceasar och mig, tagna under sommaren.

Just ny tyvärr har Ceasar fått tappskor, och får förhoppningsvis nya skor på onsdag. Han slet av hovväggarna fram så vi kunde ej få på nya skor =( så Ceasar har iprincip varit "arbetslös" i 7veckor. Haha, ska bli spännande och börja rida igång honom.


Har även under sen sommaren ridigt Peters kompis mammas hästar. Dom äger ett gäng varmblodstravare, endel går v75. MEn två stycken ska nu vi 4års ålder gå som avelston och ridskon då dem inte riktigt passade till travet. Och det har gått bra att rida dom.

Har dock bara skrittat och travat på dom, änså länge.. Supreme som en av stona heter ska betäckas nu. Men kommer försöka pyssla om henne på sidan av Ceasar under hösten och först delen av vinter.

Jobb går bra, jobbar deltid nu dock. Men rätt skönt.

Och just nu längtar jag till man an börja rida normalt igen, och träna.


                   

Ovido - Quiz & Flashcards