Ceazar, love of my life.

Alla inlägg under oktober 2015

Av Sofie - 29 oktober 2015 20:24


Jaha ja, Tobbisen har nu beställt biljetter till hockey, den 20e November. 

Vita Hästen - Karlskoga.  Så hästtjejen ska byta ut stallet mot en hockey arena :O HUr ska detta gå, tror ni man får klappa pucken??

 

Jaha, lite konstigt känns det allt... vi har alltid pratat om den där hockeyn, då jag sa en gång förutom häst, så kan ja tänka mig någon gång se en hockeymatch. Vi se ju på hockey på tvn då o då... Peter älskar ju hockey. Och förr när vi hade ett par vi umgicks med, satt grabbarna och kollade hockey, medans vi damer satt och drack vin, också i hockey soffan.

Men det var länge sedan nu.

Och en enormt rolig sak till... Att på Onsdag, ska ja få träffa en gammal go vän från förr... 

Ska bli som himla roligt att träffa honom igen. Förr umgicks vi nästan varje dag, man känner att något har fattas än ibland. Ja mina älskade grabbar... Saknar er, varje dag. Nu tar vi uppkontakten!!!

 

 

Ja, nu ska ja slänga mig i säng och se film ^^ Bye bye

 

 

 

 

Av Sofie - 29 oktober 2015 17:13


Sitter och planerar nästa veckas träningar med Ceazar, hade tänkt köra lite bomövningar, och även upphöjda på böjda spår för att träna lite bakben och rygg. Sen är det min tur att ta tag lite täning igen, stärka bål och bröstparti. (Jobbigt) Fundera på om man skulle dra till gymmet då? Ta lite fria vikter kanske med, men problemet är att det inte är roligt ;P men allt här i livet är inte roligt, tyvärr.

 

Hästen i allafall, får till nästa helg köra lite rygg o bakbens övningar, samt hoppa lite låga studs. 

I mitten på veckan blir det kondition på vägarna, intervall i galopp, öka den... minska den.... öka igen, sedan lägga sig i ett tempo han själv känner "här blir bra" där tuffar vi på. Får nog köra 3-4 varv. 2 blir för kort. (vi pratar om lite galopp vägar här.)

 

Dressyren då, i söndags red jag ju faktist det var dressyr med mycket sammling och även där träna lite bakbensaktivitet, men små volter, ut ökade volter, galoppera sakta sakta, öka till, minska igen. Över några få bommar. Så det känns som att deta kan vi skippa nästa vecka, vi kan gå på att rida lite blandade vägar ist för att träna jämt i bägge varv. Lite serpentin bågar, bl.a förvänd galopp är ju jobbigt så det blir att träna lite på. Annars inga mer avancerade saker i Dressyren.

 

Vad Emelie hittar på med Ceazar vet inte jag,än. Men det blir nog lite varierat arbete ^^.

 

Så nästa vecka blir det jobb&jobba, sedan stall&träning, lite motion för min del med. Dags att börja jogga igen.

Har nu också varit rökfri 2 veckor, så kondisen ökar, mer o mer.

Sen om jag lyckas med detta denna gång får vi se, men jag hoppas. Sparar ju in ca 1500:-/mån som kan gå till roligare saker, tex choklad praliner och röd vin ;)


Biofilms tips:

I fredags förra veckan såg vi PAN, det som hände innan Peter, blev Peter PAN och hur det kom sig att Peter kom till "Neverland". Se värd, jag gillade den. 

   

 

Nog är det så alltid, att varje legend har en början ^^

 

Är lite trött på att se filmer nu, då jag har gått igenom 100st känns det som nu under denna veckan, blandat med lite paradise hotel, hollywood fruar, lyxfällan och Horse and coutry.

Mår lite bättre idag, så har små städat lite, tänt lite ljus här hemma, så nu känner jag igen mitt hem. Dammat, torkat, dammsuget, rentvättat och blommer har fått vatten. Nu är hemmet komplett igen. Jag avskyr när det är sutsigt, dammigt och stökigt, vill ha rent omkring mig.=)

Det är väl genetiskt kan jag tänka mig.

Nästa vecka också är det dags för handling igen, bu så tråkigt. =(

Nu ska jag läsa vidare på de bloggar ja följer. Trevlig torsdags kväll alle sammans.

 

Bye bye kisses.

 

 

 

 


Av Sofie - 29 oktober 2015 14:25


If you want to be, alone here with me you must understand my weaknes...

 

 

Sitter i soffan med täcket om mig, har tvingat mig ner till byn och köpt gravljus till både mamma och mormors gravlundar.

Sitter och tänker tillbaka på den tid dem båda fanns hos oss.

Det är sjukt att sorg följer med en resten av livet. Tiden läker inga sår den  gör bara att saknaden ändrar skepnad. En människa, en vän går ifrån vardag till ett minne. Livet kan ändras fort, det har jag lärt mig, inget är förgivet. "Sometimes is one thing next time is nothing"

 

Har inte bestämt mig för vilken dag exakt jag ska gå upp till kyrkogården men det blir väl i morgon, eller lördag. Man lär väl stå där en stund, så vill vara lite friskare än vad jag är nu för att orka det =)

Vad sker idag då, soff häng som vanligt, the med riven ingerfära, citron och honung, samt lite piller. Och vätska, vatten. Mat idag tvingar Tobbe, igår fick jag ju laga mat ändå, då han inte kom hem fönrt kl 18 =/ ja tycker det är lite sent att äta ef kl 19. Och kommer han hem sent då får det blir kokorv me bröd till middag råå. 

 

Sitter och funderar ut hur jag ska få till en header, jag är inte något data snille, men jag kanske kan räkna ut... Logiken är det inget fel på.... eller kanske behöver renoveras lite men ni fattar.

Nu blir de the o film. Trevlig Torsdag.

Bye bye

 

Dagen låt: 

 

 


Av Sofie - 28 oktober 2015 21:13


Är så sjukt sugen på att köpa ett ps träns till Ceazar.

 

det står mellan dessa två

 

High jump revolution går loss på - 2499:-

 

 


Eller 

Flyinge change  Delux Revolution detta kostar 2599:- 

 

 

 

Bilder lånade ifrån 

psofsweden.se

Av Sofie - 28 oktober 2015 15:54


Har ju glömt att visa och berätta om renoveringen eller ja, vi har gjort om lite hemma.

Så här bästa syster har du lite bilder. Tobbes rum var ju ej städad så jag tog bara en snabbis bild på hans rum.

 

Vi börjar dock med hallen, nytt gov ska dit vart efter sen med ett mörkt.

       

 

Extra rummet, en fd garderob

 

     

 

 

Visa även bild på våran imbaaah lampa i taket i sovrummet, obs ej bäddat.

 

   

 

Sist men inte minst de nya tavlorna, bara ramar som ska köpas, dessa ska sitta i sovrummet

 

   

 

 

 


Av Sofie - 28 oktober 2015 15:07


Onsdagar, sega dagar. Jag tror att jag har gått igenom runt 10 filmer under två dagar. Jag känner mig som en fånge i mitt egna hem, Straffet att vara sjuk antar jag.

 

Men har gjort en sak idag fast jag igentligen inte orkade, det var att tvätta. Så nu doftar det gott här hemma av nytvättade tvätt.       Det känns skönt då behöver jag inte göra det sen när jag blivit frisk. Då kan man göra roligare saker det gillas alltid, som tex spela the sims 4 eller tillbringa flera timmar extra i stllet. Ja listan kan bli lång. Just nu sitter jag och tittar på en Van Veeteren film, Fallet G.     Den är väl halv bra i allafall...

 

Vill så gärna ut och ta en pw, eller små jogga men orkar verkligen inte de, men jag får väl ta igen senare, kanske med dubbla pass? =D

 

Slänger upp en busbild på mig själv ifrån i sommras. 

 

   

 

 

Får se vad det blir för filmer i kväll då, fick i allafall precis reda på att jag fick bli häst fri idag, snälla Daniela kom som en räddande ängel och fixar Ceazar åt mig idag. <3

 

Om det inte blir film onsdag kanske man kan hoppas på att någon/några vill vara sociala och prata lite, eller skriva är lite tjock i halsen så prata prata blir svårt. ;-)

 Hehe, ja ni en ny sak jag inte har berättat är att jag har köpt ny datorn, men vad det är för dator vet ja inte haha, en Asus ich, den är nog bra... jag kan inte sånt här, men jag fick ju hjälp att få fram en "bra" dator. Min förra lever, men den är ap seg och halft trasig. Lite svårt att lära sig en ny dator med så kallade "appar" Jisses, och windows 10 som jag aldrig haft förut, vet inte vad jag tycker om detta windows, jag hade ju typ vista på förra datorn haha.

Ja och samma gammla iphone 4s har man än, som troget tjänat mig i 5år, men inte gott sönder *peppar,peppar* Dock börjar mobilen bli seg, skulle kunna tänka mig iphone 6s fast betala 8k hum nja we shall se... min 4s får nog hänga med ett åt till. ^^

Nej nu kanske man skulle ta sig en alvedon och lite varma koppen, trevlig Onsdag ni som tittar in på min blogg. ;-)

 

Siddis säger bye bye ^^

 

 

 

 


Av Sofie - 28 oktober 2015 10:56


God förmiddag,värst vad bloggen steg i statistik när jag öppnade upp den igen. Vad roligt, verkligen. ^^

Just nu sitter jag hemma på soffan med en kopp kaffe och lite serier, är förskyld försösta gången på evigheter, hade nästan glömt hur jobbigt det var.  Antar det är tacken ifrån underjorden för att man haft semester och varit i Grekland?  Jag som var så taggad för att träffa lite arbetskollegor, fu fick jag hehe. Men man rår inte för att man blir hängig då o då.

Nog om "tycka synd om mig syndromet"

 

Har fått lite stall hjälp i allafall under veckan, tack snälla underbara människor. VI får se om jag får hjälp idag med, eller jag jag får tvinga mig ut. Saknar min häst mer än jag saknar min mobil med musik när det gått ca 2h *haha* Ja, jag är musikstörd. Ska ge er en liten lista sedan på "bra" musik... 

Ceazar har fått vila nu 3 dagar, känns inte så bra men rida, träna , gymma U name it när man är sjuk är idiotiskt. OM jag orkar åka ut idag, får jag lina honom, dvs longera att hästen springer runt dig inspänd för er som inte visste det. Men kan tömköra med, fast jag är inget bra på det. Tömköra tänk er häst och vagn, fast utan vagen haha.

 

Igår lagade jag iallafall mat, hemma gjorda hamburgare i max friskobröd, Det vart gott, fast orkade bara en half burgare =/  Tänkte tvinga Tobias att laga mat sedan, Tobias är en kompis till mig och Peter, eller främst Peter ifrån Online spelet world of warcraft, minns tiderna när vi satt där som nördar och spelade dag o natt. Måste varit 2006-2011 i allafall hehe, vilka minnes rika år, och vilka människor man har lärt känna och träffat. :)

Jag kommer idag ligga här på soffan och se filmer/ serier. Kanske läsa en bok, har någon något bok tips, finns ju idag Online böcker... weeeii.

När jag blivit frisk helt kommer uppdateringar om mig och Ceazar igen.

 

Nu lite musik tips.

 

Disturbed - the light (top 1)

All that remains - For you 

Five finger death punch - I apologize

Shinedown - thick as thieves

Bring me the horizon - Drown

Hollywoodundead - day of the dead

Five fingder death punch - Never enough

Pendulum - witchcraft

We are the fallen - I am only one

SelfDeception - Stay young

Sonata Arctica - last drops falls

A day to remember - all i want

Metallica - Unforgiven

Sabaton - En livstid i krig

 

Ja det finns mycket mer, men det är inte det lättaste att få in alla bra låtar bara så där :)

Dagens låt dock är....

 


Bya bye ^^

Av Sofie - 27 oktober 2015 20:07


En låt som sitter stenhårt fast i min hjärna.



Like an unsung melody. The truth is waiting there for you to find it. Its not a blight,but a remedy, a clear reminder of how it began.

Deep inside you memory turned away as you struggled to find it. 

You heard the call as you walked away, a voice of calm from within the silence and for what seemed an eternity.

You wait and hoping it would call out again.

You heard the shadow beckoning then your fears seemed to keep blinded.

You held your guard as you walked away.


Ref:

When you think all is forsaken, lisen to me now. You need never feel broken again. 

Sometimes darkness can show you the light.


Un forgivable tragedy the answer isn't where you think you'd find it.

Prepare yourself for the reckoning, for when your world seems to crumble again.

Don't be afraid,don't turn away, you're the one who can redefine it.

Don't let hope become a memory, let the shadow premeate your mind and reveal the thoughts that were tucked away,

so that door can be opened again. Within your darkest memories.

Lies the answer if you dare to find it, don't let hope become a memory.


Ref:


Sickening, weakening, don't let anither somber pariah consume your soul

You need strengthening, toughening, it takes an inner dark to rekindle the fire burning in you, ignite the fire within you.


Ref:


Don't ignore, listen to me now.

You need never feel brokend again, Sometimes darkness.....

Can show you the light.

 

 

Kan ni gissa låten ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards