Ceazar, love of my life.

Alla inlägg under mars 2012

Av Sofie - 27 mars 2012 22:57


Och det är den 27e mars, var ute hos C idag innan jobbet.. sket i longeringen. Och tog ochskritt jobbade barbacka, red i 40 min.

Gick rätt så bra faktist. Måste bara lära mig att slappna av i min högersida. >.<


I morgon blir det att stor handla lite på Ica. Ska försöka handla ekonomiskt xD

Skriva lista nu sen blir det att sova..

Gött gött..


Kram Sofie

Av Sofie - 25 mars 2012 21:58


Söndags kväll.. är super seg, så blir nu äta kvällis sedan sova.


Helgen har varit super, bara slappat, hehe nej inte riktigt va. I lördags var vi på Vrf och kollade, följde med Carro när hon skulle tävla Torsten. Är sugen själv på att börja tränings tävla nu. >.<


idag vart det stall för halva slanten, började med morgon fodring och utsläpp.

Sedan efter det, tog vi oss ett litet hopp pass.

Inga avancerade höjder.. men vi jobbade lite på svängar. Super kul...

Trav bommar, kryss, och räcke var det vi använde oss av. Blir mer i veckan. Det var lätt och roligt, men vi fick tänka lite både häst och jag. Höjden var "uppskattad" till 40-50cm så löjligt lågt. :P

Det vart en hel del trav hopp...


Av slutade rid passet med att skritta av ute på grus vägen..  Var riktigt nöjd idag med C. Inge svett heller. Men red bara på banan 30 min.


Sedan, åkte vi till Halvars och invigde våren med att köpa årets första glass. Sen haha som av slut, köpte vi kebab. Mumms.


I morgon är det jobba som gäller igen. Hoppas jag hinner stallet innan jobbet. OM jag gör det kommer veckan schema se ut som så här..


Måndag: Vila

Tisdag: prommenad 20 min / alt  Vila (pg av jobbet)

Onsdag:Uteritt, med focus på skritt arbete, barbacka. (om jag rider ensam)

Torsdag: Hoppning, samma typ av bana som idag, dock högre höjd. ( ändringar med avstånd ect)

Fredag: Dressyr "trimning"

Lördag: Bomarbete, focus skritt + trav jobb. fram åt bjudning på C sida , och efter gift på min. Hjälp medel, bommar, upphöjda bommar.

Söndag: Skogen!


En dålig ritad bild av banan ifrån idag, obs att det INTE var så där trångt att rida som det ser ut på banan.

Det röd sträckade är typ "banan"

 

Av Sofie - 20 mars 2012 23:06


Alltså serriöst måste skärpa mig nu gällande bloggen, är ur usel på att blogga just nu. Har inte haft så mkt motivation, senaste tiden. Varit enorm mkt med plugg, jobb, wow och stall, så jag har helt enkelt glömt bort att uppdatera.

Men tänkte köra en snabb uppdate nu.


Snart snart är distans kuresrna klara, har bara APU 4 veckor kvar nu, veck 14-17.

Sen äre klart, för iår. Jobbandet på FUB rinner på bra, snart är även denna termin slut, ca 1 mån kvar.

Men har tur som kommer kunna jobba lite ifrån Maj månad och under sommaren sedan, ev lite till inom vården.

Tack tack säger jag bara, INKOMST!!! Detta betyder att jag kommer kunna göra allt jag vill med C för i år.

Ska boka tid nu snart för att kolla tänderna, åker till hästkliniken. Sedan under sommaren kan vi börja träna PÅ RIKTIGT för en instruktör också, kanske komma iväg på någon tränings tävling till att börja med. OCH BÄST AV ALLT, köpa min derssyr sadel!!!!


Kommer också även få tillbaka lite laxar på skatten... = allt går till C, (obs NÖDVÄNDIGT) lägger ut sä länge, men måste kolla tänderna, man ska helst göra det 1-1,5 år mellan rum, det har exakt gått nu i mars 1,5 år. Så blir att åka inom kort =)

Har även haft två st som provridigt C för att ev bli medryttare, då jag måste ha lite hjälp eftersom jag jobbar som jag gör, och mer kommer det bli. =)


Har sätt lite saker jag vill ha  i från hööks..

Börjar med mig själv. Observera att det är endast saker jag verkligen behöver....


Nya ridskor, mina gammal gick sönder... crap har inga nu.

 

Chapsen gick i samma veva, så måste ha nya.

 


Ny hjälm, då det gammla två har några år på nacken. Och vet ej om de är godkända längre xD




Och denna mest för jag verkligen tycker det är snygg, plus att ja behöver än då min gammla är för stor?! Vet ej vad som hänt... det kallas nog att må dåligt!


   



Nu till C, både nödvändigt, och ja.. ni vet hur det är.


Jag och mina träna jag vet, men just nu har Ceasar bara ett bra då, mitt favvo träna det bruna är halft trasigt, hur FAN kunde då går sönder i mitt skåp? Sist ja la in det var det helt dagen efter var nosremmen helt skadad. Som om en råtta ätigt på den =( Så detta träns blir det, snyggt som fan, och BILLIGT


 


Släta tyglar till det. =)


 


Bruna, strass banden, bara för att.. fake men vad gör det. Jag tycker det är snyggt. Billigt

 

Egg bett, är behov av ett nytt bett, helt vill jag ha ett nytt med sweet iron, men ha hör att egg betten är bra och mila med. det är snyggt, men det ska vara bra också.. någon som har något att säga om det?  hr aldrigt ridigt på de nämligen.


 

Mega snyggt, och billigt. RÖTT är så enormt fint på C. Han har just nu bara 1 fleace som sjunger på sista värsen. Så hoppas jag har råd med två st nya fleace.. blir dessa två...


 

 


Nu till kanske onödigt.. men MÅSTE HA!!


Två st av dessa härligt färger... med givetvis machande schabark. Starka färger men helt ärligt jag äslkart..

 


Orange och äppel grön =)


 


Nya damasker fram och bak, dessa är till fram men dom bak är nästan lika danna.

Har ju svarta men vill ha vitt till dressyren xD


 


Detta lite av en önske lista, och komma köpa en stor del av det, under månaderna nu, börjar redan nu. xD

Ja till min förhoppningsvis kommande dressyr sadel, kommer svart utrustning, då blir det svart träns, nytt igivetvis. Och bättre schabrak.. men det är ett annat kapittel. Bara detta kostar väk mig 3-4k =P


Snabb uppdate var detta... ha de så bra


Kram Sofie

Ovido - Quiz & Flashcards