Ceazar, love of my life.

Alla inlägg under december 2011

Av Sofie - 26 december 2011 13:41


Nu har jag varit slarvig igen.... sorry. Men hade inte så mycket tid att blogga julafton.

Dagens schema ser ut som så, Jag P+P ska till pappa och julfika och prata lite. Sedan stallet.. ska ej rida.


Men går dagen var BÄST. Jag hade världens bästa C alltså. Över pigg och på tårna, det gillas. Vi dressyrade.

Och jeeefflar vad han var arbets myra. Vi arbetstravade, sedan halt... ryggade tre steg vilket han gjorde snygget, sedan galopp fattning på det. Och han tog galoppen från halten rund och fin i formen. Jobbade på massor (i vänster varv.) lika så i höger.. men lite starkare i galoppen och ville inte riktigt jobba lika bra i högervarv.. tyvärr. men han och jag gjorde vårat bästa.

1 timma red vi ca. Mycket galopp och skritt. Allt känndes toppen igår. Vi gjorde även lite slutna, och fram och bakdelsvändning.

Som han grejade prefa. Han blir nog en bra Dressyr hest lill killen i allafall. ;)

Nu måste vi åka mot stan.


Kram Sofie

Av Sofie - 21 december 2011 10:27


3 dagar kvar nu. (hinner inte med längre) Ush. Julafton ligger inte direkt på mina top 10 favorit dagar om året.

Håller på att städa sovrummet just nu iallafall samt tvättar två st lakan, och lite underkläder.

Mamma kommer straxt hit och ska hjäla mig att "minimera" granen sedan klä den. Efter det är det stall dags. Blir att ta ett kort skritt pass, det är för halt att rida ut... vilket är synd. Men annars får jag ta och gå med honom. Eller gå bort till ridhuset.

Igentligen orkar jag inte rida alls, har jätte ont i kroppen. Men C måste ju aktiveras.


Ska i allafall borsta igenom honom riktigt ordentligt.

Sedan, efter stall är det dags att ka hem, först förbi hemköp och beställa exotiska brickor till nyår. (om dom äns har några bra) annars får vi ta det på fredag och åka in till Nkpg. För orkar verkligen INTE göra allt på egen hand, kommer inte hinna det.


Nu blir det att fortsätta här hemma. Bye bye // Sofie


 


Jag & Midge, för snart 7år sedan..... saknar.

Av Sofie - 20 december 2011 21:29


4 dagar kvar till julafton, jaja. Fick i allafall klar jul skinkan idag (mamma gjorde den)

I morgon ska granen kläs.

Och det ska också STOR STÄDAS..... igen. Fan tycker jag inte gör annat än städar. =/

Grisar jag verkligen ner så dant?.... knappast!

Men det ska städas ändå.


Stallet då. Har ju tidigare sagt att C ska få lite semester. 1 vecka gick det sedan fick hästen spader av att stå. Tydligen så hade han varit bongstyrig att ta in ut i från hagen... han med andra ord blir som en galen hingst. Och det är pg av att han blir understimulerad när han inte motioneras eller aktiveras. Så det var bara att sadla på och sen ut och trimma 30 min. ÖVER pigg häst.. men vad ska man vänta sig. Dock en riktig arbets myra. Jobbade i form stadigt helatiden. Bra skritt och trav. Fin i galoppen, det var ett nöje att jobba en pigg häst ska jag säga. Fy fan vad bra han kändes. Prefekta galopp fattningen i från halten. Dock "förvända" galopper i högervarv. Innan han tog rätt, med det var för jag satt för mycket frammåt lutad i sadeln idag. I morgon blir det en skritt tur ut. Sen helgen blir det longering. Då jag inte klarar av att rida igentligen för jag har så ont i kroppen.

Paddoken för övrigt var jätte hal, men C halkade inte en ända gång. Dock är under laget för hårt att ridas på just nu. (så ridningen där idag, var en en gångs grej.... tillsvidare)


Oh vad jag vill ha nya foton på mig och C då har inget att lägga upp... så ni får en gammal bild.


Ha en bra dag. Kram Sofie



 

Av Sofie - 15 december 2011 21:42


Idag har man tvättat C's regn täcke och fleece täcke. Samt hjälpt mamma att ta fram sin gran. (plast skit gran) RIKTIG ska det vara;)

Sedan efter tvättstugan, så åkte jag till stallet, kastade ned massor av halm. Sedan fixade iordning åt C.

I morgon är jag häst ledig. Så då ska jag passa på att baka lite igen. Hihi.

Ja nu ska jag nog ta och se New moon, som jag började se i går men orkdae inte se färdigt xD


Nästa vecka om det är bra väder ska jag passa på att ta lite nya bilder på C.


Hur nästa veckas schema för oss ser ut kommer här.

V.51

Måndag: 19/12 Blir vila för C då jag har massor att göra. (alt om jag får lite häst hjälp denna dag?)

Tisdag: 20/12 tar mig en ute ritt sista för igår.

Onsdag: 21/12 Dressyr

Torsdag: 22/12 hoppning (om Elin kan)

Fredag: 23/12 Dressyr

Lördag: Julafton = Vilodag

Söndag: Semester fram tills januari


Från och med 24/12 kommer C får sin årliga semester. Antagligen fram tills mitten på Januari.

Men kommer köra lite annat med honom så som longering och gå ut och gå. Kanske ta 20min skritt jobb barbacka.

Men allt annat vad som hör till ridning blir det semester ifrån. ^^

Kommer C uppskatta massor.


Kram kram

Av Sofie - 15 december 2011 21:32


Om går dagens träning. Elin M red C åt mig då det var dags för lite hopp träning. Vart mycket trav hoppande och det gick jätte bra.

Till en början mycket låga hinder trav hoppade 40-50-60cm. Samt tränade på lite ben lyft. (med tanke på lerig och blöt ridbana så lyfte C mycket på benen av enbart den anledningen) C vart mycket frammåt på hindrena, tvekade inte en ändå gång. Kom fel några få gånger, och rev, men vad gör det? =)


Elin hoppade dock en rätt så bred oxer på 85cm, och Guud vad fin han hoppade över den. ^^

Nästa vecka blir det att fortsätta med lite lättare hinder (om nu väder tillåter)


Veckans Schema har sett ut så här.

V.50

Måndag: Dressyr me lite små hinder (lydnads träning) 20-30cm på hindren

Tisdag: Vilo dag

Onsdag: Hoppträning med Elin ( fem & halvan) upp till 85cm hinder

Torsdag: Vilodag

Fredag: Elin rider C så får se vad som händer där.

Lördag: rider ute. Mycket trav, ökad trav samlad ect. Ej någon galopp

Söndag: Longering / dressyr

Av Sofie - 13 december 2011 21:50

Oj vad statistiken ökaden redan 10 st besökare efter att jag uppdaterade för ca 30 min sedan. Goodie.

Sitter och lyssnar på Miley Cyrus - Stay. Den på minner mig så mycket om Ceasar.  För som refrängen lyder "I Love U more than i did before" är verkligen vad jag säger till C varje dag. Sitter ibland och fundrar på vad jag skulle vara utan honom?!

Han är mer än mitt allt. " Nothing changed, no one can take U're place" i allafall i mitt hjärta.


Ja ja. Nu ska jag ta och se en film sedan sova.

hejs // Sofie

Av Sofie - 13 december 2011 21:08

13 December. Jag har haft lite blogg uppehåll. Men ska försöka att blogga lite mera nu. (kan inte liva dagligen men uppdatera 2-3 gånger i veckan) har tyvärr inge nya bilder att ge er. Menlite bilder kommer upp som gammla minnen. Bilderna är ifrån Augusti år.

Nya bilder C kommer komma inom kort. Så fort någon fri villig vill fotta så kommer det komma upp.

Han går i utbildning mot LA Dressyr nu. Jätte roligt verkligen. Han har även debuterat hoppning 70cm med Elin Melin.

Lite bilder ifrån tävlingen i oktober kommer.

Han startade 60cm, fick 8 fel. Sen Debuterade 70cm och fick tyvärr ett nedslag på sista hindret vilket relaterade i 4 fel då otur, men var verkligen så nöjd med både C och Elin.


Första bilden ifrån framridningen. C var lite spänd då han undrar varför det var så mycket transporter och hästar han aldrig sett förut runt omkring honom. Han har skötte sig. Ryttare: Elin Melin Fotograf: Jag

Observera att ryttaren är 179cm lång, och jag tycker dom passar jätte bra, trotts att C bara är knapt 160, 158 för att vara exakt.

 


Ute på tävlings banan, 60 cm (tror jag detta var)

 

Fotograf för dessa 2 bilder är Josefine Wilén

 

Detta är en bild ifrån 70 cm klassen tror jag. Fick bilden av Elin själv, och vem som fottade vet jag inte. Jag stod på fram ridnings banan då. Så missade C i 70 klassen :(

 



Här kommer en bild ifrån i sommras Ceasar hemma i Björk, oc Christeoffer har tagit sig en ridtur för första gången i livet. C var jätte snäll. <3 Observera att denne unge man är också nästan 175-180cm lång. Väger dock som en flug skit.

Dock trivs C nog bäst att ha lilla mig på ryggen haha, men ser lite besvärad ut här ju ;) Men otroligt snäll.


   


Detta var min korta uppdatering. På åter seénde.

Kramar Sofie

Ovido - Quiz & Flashcards