Ceazar, love of my life.

Alla inlägg under maj 2013

Av Sofie - 25 maj 2013 13:14


Och det är 1 vecka kvar tills jag och C ska tävla, blir min första tävling på över 13år. Något nervig. har iaf införskafffat mig nya tävlings ridbxor tröja och stövlar.. :) Ska köpa ett par svarta skydd till C med. Kommer under veckan

C har tränats mkt denna vecka. En dag hoppning en dag med cavaletti. En dag dressyr och sedan genomgång på ridvägaran. Idag blir det vila. Hinner ej rida. Och så skogen i morgon.


Nu ska jag ut och shoppa lite bye bye

Av Sofie - 15 maj 2013 13:19


Och taggar träning i eftermiddag för Agge. =)

C och jag utvecklas mer och mer tillsammans, det är riktigt roligt.

Blir lite bom och hinder inblandat i dressyren idag, ska bli super kul.

Hoppas på att få lite bilder idag...

Av Sofie - 8 maj 2013 14:00


Får besök idag utav Sussie och barnen, ska firar mig lite i fröskott då jag åkerbort när jag fyller =)

Ska vi jätte roligt med lite besök.

I morgon kommer Peters mamma och Jonna för att fira mig. Och fredag åker vi på spa weekend.

Får lite hjälp utav Sandra som tar hand om Ceasar på fredag när vi åker iväg, tackar vi för.


Ceasar har fått gått två längre ritter på raken, i lugnt tempo mycket skritt, och njutning i vädret.

Idag eller ikväll blir det ett pass på banan, känna igenom honom lite i dressyren. På söndag är det dressyr träning för bästa Agge... taggad till max :D


Nu ska jag förbereda inför besöket ^^ Shoo


Bild på C ifrån sommaren 2011.


 

Av Sofie - 5 maj 2013 22:29

Ceasar maj 2013..


   


Om mindre än en månad är det tävlings dags för mig och C, clearound 70cm. Nervös hehe.

Hopptränade idag lite, för oss själva. Gick as bra verkligen.

En långsidan en kombination på 70cm. Paralell oxer in och räcke ut. Oxer snett igenom 60cm, och på volten ett räcke på 60cm med markbom. Hoppade på volten i bra temp och stor och runt galopp, testade även att ta lite "snävare" svängar.. fick använda mycket men och inga tygeltag alls i kominationen. Vi kom perfekt på vaje hinder.. och allt språng satt. Lanadet i rätt galopp helatiden och han hoppade av precis där han skulle. Är extremt nöjd över vad vi presterat idag.. Jag har verkligen världens bästa häst <3

Målet med tävlingen är att ta sig runt, och bara ha roligt. Inga krav alls. Blir en till hoppträning nästa vecka igen. Låga höjder igen då. Ev avsluta med något högra språng.


I övrigt i dressyren så går det jätte bra.. har tränat nu 1 gång i veckan nu i 2 månader. Och vi utvecklas mer och mer där också..

Det är verkligen super kul, vi verkar hittils klara alla små utmaningar vi fått.


Veckans rid schema har sett ut så här.

Måndag: Barbacka ridning 20 min på gammla ridbanan. (var helt lösgjord ifrån början) där av det korta passet.

Tisdag: Skogen, stensgårds rundan, friskitt och skritt jobb 60 min

Onsdag: Ridbanan, en tjej var och prov red lite. (gick tyvärr inte så bra)

men i övrigt duktig tjej, men C var faktiskt för "svår" för henne.

Torsdag: skogen, lunkande.

fredag: Skogen, mycket skritt ej jobba utan bara njuta + klättring.. 1,5 h

Lördag: En äldre tjej kom och provred, vart samma runda som fredagen, jag gick bredvid. Gick as bra. Hon red lugnt. 90% skritt. Testade lite i trav och en lätt galopp på gärdet.

Söndag: Gamla ridbanan hoppning, banan. red 45 min.

 

Kommande vecka:

Måndag: Vilodag. ( jobbar kväll)

Tisdag: Ridbanan, tjejen som var i lördags ska rida lite lungt, blir mest skritt + trav jobb

Onsdag: Skogen, stens gårds rundan ca 60 min

Torsdag:  skrittning barbacka, kummelby rundan ca 25 min

Fredag: Vilo dag, jag åker på spa för jag fyller år ;D

Lördag: Hoppning, gamla banan, stuts, galoppbommar och någon oxer. 60cm ca.

Söndag: Dressyr träning för Agge 45 min



Denna vecka hoppade vi över dressyr träningen, och anledningen var att jag ville jobba/rida mycket ute i skogen.

C fick ingen vilo dag denna vecka, vad jag minns iallafall men  två av dem dagar som han reds i skogen innehöll bara skitt en lunkande (vilket jag menar med långa/ halvlånga tyglar) och en med halva passet skritt jobb.

Därför får han två vilodagar nästa vecka :D


NU ska jag sova. Natti natt



Ovido - Quiz & Flashcards