Ceazar, love of my life.

Alla inlägg under december 2010

Av Sofie - 31 december 2010 14:04

Idag är det nyår afton, och nyrås firande som står på schemat. Längtar inte ett jävla dugg.

Vill bara vara i stallet.

Vi ska straxt åka dit och ge djuren mat i hagen, sen mocka och fixa allt åt Ceasar.

Sen tyvärr blir det att åka hem, (ville verkligen rida) men finns ingen tid till de, måste vi ha brottom till kagge bo? Vi har ju en egen bil att åka i. =(

Jaja så kan det vara ibland. Ska se till att djuren hemma sen ska få lite gottis.

Siiten och Sid ska få mjukis lyx mat. Och Sen måste ja fixa nått åt Charlie med.


Nej nu måste ja rör mig mot stallet. Bye bye ses nästa år!

Kram Sofie

Av Sofie - 30 december 2010 17:30

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

- Ja det gör det säkert!
2. Höll du några av dina nyårslöften?

- Jag kan inte minnas att jag hade några?!
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

- Ja, en drös xD
4. Dog någon som stod dig nära?

- Nej tack och lov!
5. Vilka länder besökte du?

- Inga faktist.
6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?

- PENGAR!!!!
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 

- 27/7, givetvis.
8. Vad var din största framgång 2010?

- C
9. Största misstaget?

- Jag har gjort en del misstag, men så kan de vara. Jag får leva med det.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? 

- Ja men saksamma vad.
11. Bästa köpet?

-C
12. Vad spenderade du mest pengar på?

- CEASAR :D
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

- Ja givetvis. vad e min hemlis..
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

-Stay, med Miley
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

- Gladare
16. Vad önskar du att du gjort mer?

- Sparat pengar.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?

- Slösat pengar
18. Hur tillbringar du julen?

-På jobbet!
19. Blev du kär i år?

- JA. om det kallas kärlek till C så.
20. Favoritprogram på TV?

- Tv? nä nä.
21. Bästa boken du läste i år?

- Läser inte allt för mkt..
22. Största musikaliska upptäckten

-Hm? ingen..
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

- oj fick C
25. Något du önskade dig men inte fick?

- Ja vet inte, säkerligen
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

- va fan minns inte?! :O
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

- Ja, sparat pengar, och hållt igen truten!
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

- nja leggings stil.. 
29. Vad fick dig att må bra?

- C
30. Vilken kändis var du mest sugen på?

- Oh kändis, hm? Mr Depp? :D

Av Sofie - 29 december 2010 19:37

sedan sist jag skrev, nu är vi sörpingsbor och Ceasar också. Vi har äntligen fått upp allt och är nästan iårdning. Det känns skönt. I morgon blir det Norrköping med mamma, åka och kolla lite på rean. Sen handla lite till nyår. Då vi ska vara ute i kagge bo.

Fast helst av allt vill ja fira nyår i stallet.

Ska köpa nya brodd och en foder säck till Ceasar också. Sen på fredag på ja en annan sadel också. Normal bom då min nuvarande är för vid. En thorowod N bom 17" var det visst.

(hur det nu stavas)


Ja nej nu ska ja dricka lite te och se på tv. Ha en trevlig kävll.

Kram Sofie

Av Sofie - 21 december 2010 16:11


Igår och idag har jag bara packat, nästan hela köket ligger i kartonger. Och Hela hallen. Och en bit av vardags rummet kvar. Möbler och lite större saker packer vi inte ner precis, hehe.

Men vi ska packa ner dvderna idag i allafall.

Sen måste ja åka till stallet.

Ceasar den stackarn hade hoppat över hagen igår och kommit in i en lite extra hage som en fålla är det nästa. Och han kom inte där ifrån. Så när han fick se mig komma till stallet i går eftermiddag, så bara skrek och pep han efter mig. Och ja fatta inte fört vad det var med honom så ja gick inte i stallet och mockade och håll på lite. Sen när ja skulle gå ut och hämta honom var han kvar där, och började pipa igen efter mig. Och då slog det mig att han var fast där inne.

Oh ja fick PANIK verklig, Min häst nej tänkte ja. Så fick försöka knyta upp staketet (först stänga av elen då) sen få ut hästkraken. Men inte en ända skada.Helt otroligt. Staketet är ju säkert 130cm hög. Det hade han hoppat över. Men varför?

Men han har dersvärre tappat en fram tang :( det ser ut som om någon har sparkat ut den. Så veten skulle kolla på de idag. När hästar skulle vaccineras. Men det var visst inget farligt. Det såg fint ut. Men ja får leva med en glugg där. Men ja skulle höra av mig om han fick problem. Givetvis. Min C är mitt allt. Snart bor ja bara knapt 5km ifrån dig också :D

Kommer bo i stallet.

Det är ett rätt så fint stall annars. Lite bilder kommer upp efter jul (eller snarare efter flytten)

Nu ska ja byta om till stall kläder sen ska vi väl ta och åka ut till C :D



Kram Sofie

Av Sofie - 18 december 2010 19:07

Gällande C iaf, det gick super bra allting. Jag har ju en så otroligt cool häst. När vi kom fram, och hade lastat ut C ur transporten så gick han med mig mot stallet och in i rätt box, precis som om han hade stått där hela livet. Började äta och dricka på en gång    Och så testade han att rulla sig i den nya spånet, Oh va härligt det var. I morgon ska vi till stallet igen kl tio för att se hur de går med C och de nya hästarna.


Jag är så otroligt glad för denna häst jag fått alltså, kan inte få en bättre coolare kuse.

Han är helt enkelt för underbar. =) Han är det bästa som hänt mig tror ja.

Äslakr dig bus hest!



 


Finns ingen bättre än du <3

kram Sofie

Av Sofie - 18 december 2010 11:32


Precis, idag ska C flytta till Söderköping till nya stallet. Hoppas vädret vill hålla i sig bara.

Så vi ska straxt åka till stallet och fixa iordning allt.

Kommer sakna alla i stallet, så det känns lite tråkigt att man ska flytta faktist.

Men det är ju eftersom vi själva ska flytta till Söderköping =)

Sen när vi kommer hem ska vi börja packa ner lite saker i kartonger.

Sen åka och käka. eller om vi gör de innan kanske? :P hehe ja är redan hungrig, men var ju hos några kompisar i går och drack vin. Det vart glas på glas på glas efter ex antal glas var ´man inte så kartig längre, så idag (just nu iaf) vill ja inte äta nått. Annars mår ja bra :P

Me like VIN!!

Lugnar mina nerver mohahhaa.


Kram sofie


Av Sofie - 16 december 2010 18:45

Är stallhyran betald fram till februari. Transsporten är betald. Nu är det bara att flytta hästen sen flytta oss till Sörping, sen är allt i sin ordning igen :)

Så jävla skööönt men fan vad fattig jag är nu :( Ush ush ush!!!

Tack snälla morfar att jag får låna lite pengar så ja kan leva nästa månad.

Undrar dock vad man får i lön. Nu är ja nästa heelt pank för tillfället uuush. Hatar det!



Nästa räkning är mobil och försäkring på hästen, sen är jag "fri" tills slutet av januari!

Men så är det att ha häst hovis kommer i mitten på januari också. I morgon blir det att åka till granngården och köpa brodd. Sen tänker ja leva fattigt. Så är det.


Av Sofie - 15 december 2010 16:16

Sadel.

Allround mot dressyr, års modell 2004. Vid bom, 17,5 tum.

Passande hästar med lite bredare rygg, finns plats för manke.

Sadeln är i gott skick. 700kr?

 

Jag har också en Claridge House sadeln i syntet, vid bom 16,5 tum. Till salu. 1200kr.

Det är en allround sadeln från februari 2010.



Här har vi Sid och Charlie, dumma katt tar sig friheter att "sova" på buren.

 

Ovido - Quiz & Flashcards