Ceazar, love of my life.

Alla inlägg under april 2011

Av Sofie - 26 april 2011 21:29

och i morgon börjar man kl 07.00 (seeegt att gå upp kl fem) men får ju sluta kl tre haha. Då blir det stall, C har haft lite semester i 4dagar nu, men i morgon blir det ett longerings pass.

Och på fredag kommer hovis ^^

NU ska ja nog sova så jag orkar upp i morgon bitti,, natti.

kramar sofie


 

Av Sofie - 24 april 2011 20:09

man bloggade nu, 24 april 2011 klockan är 20:10.

Påsk har det firats, varmt väder är det. C mår bra. Har ridigt massa barback då jag inte har någon sadel för tillfället. Det går bra att rida barbacka, men balansen min suger ju.

Han är ganska snäll att rida barbacka, förutom dessa bus bockningar i galoppen. Igår så fick han ett jätte ryck och brallade faktist med mig runt ridbanan, jävar vad jag "flög" mellan öronen och ryggen. Men fick han att sluta efter en reäl åktur, sen kom han ner på jorden och jobbade harmoniskt fint. (säger igen, hittils är man imun mot att ramla av) fan att ja satt kvar asså.

Men vad hade man väntat sig av en 4åring som loppat sig i hagen 4 dagar, Vår tid dessutom, så hoppar man upp utan sadel. (och precis under lunch tid också, det var droppen sa ceasar) Mamma ska AV. Hahaha, söt han är. Nej tog hästen lyckades inte få av mig. Måste fått tillbaka min sists asså. ;D


Lite bilder tagna under april. (tyvärr ingen ridbilder då INGEN har lust att följa med mig till stallet) Men Peter har LOVAT att både filma och fotta oss i hoppning och dressyr när ja får nya sadeln.


Ceasar, på stallplan


  Gott med gräs..   Gnäggar efter kompisarna... =)

Nu har han knubbat på sig lite väl mkt ser ja, nej xD 

   

Och så bjuder ja väl på en ganska ny bild på mig också...

Kram Sofie

...

Av Sofie - 13 april 2011 12:44

Carro ville hoppträna idag, men jag kan inte ta mig till ridhuset då peter inte är hemma förns kl nio =( Oh va synd alltså. Men jag får väl hoppa lite på hemma plan på fredag ist :) Så otroligt kul att man har börjat hoppträna lite nu. Det går bara bätte och bätte C är duktig.


Idag har jag bara haft en lektion (som jag faktist hoppade över) för jag har suttit och pluggat en massa hemma ist. Kommer bli helt klar tills på Fredag. =) Är nästan klar nu. Snart ska man man åka till stallet (eller om några timmar blir det iof) ska tvätta klat först. Sen blir det att rida ut en stund.


C's schema denna vecka.

Måndag: Dressyr

Tisdag: Vil

Onsdag: Skogen

Torsdag: Skogen /tärrengen

Fredag: Hoppträna

Lördag: Dressyr

Söndag Vila


Påsk veckan: C's schema

Måndag: Markarbete med bommar. (skritt + trav)

Tisdag: Cavaletti  "gymnastig hoppning"

Onsdag: Skogen

Torsdag: Vila

Fredag: dressyr/vila ?

Lördag: Hoppträna

Söndag: vila






...

Av Sofie - 13 april 2011 12:44

Carro ville hoppträna idag, men jag kan inte ta mig till ridhuset då peter inte är hemma förns kl nio =( Oh va synd alltså. Men jag får väl hoppa lite på hemma plan på fredag ist :) Så otroligt kul att man har börjat hoppträna lite nu. Det går bara bätte och bätte C är duktig.


Idag har jag bara haft en lektion (som jag faktist hoppade över) för jag har suttit och pluggat en massa hemma ist. Kommer bli helt klar tills på Fredag. =) Är nästan klar nu. Snart ska man man åka till stallet (eller om några timmar blir det iof) ska tvätta klat först. Sen blir det att rida ut en stund.


C's schema denna vecka.

Måndag: Dressyr

Tisdag: Vil

Onsdag: Skogen

Torsdag: Skogen /tärrengen

Fredag: Hoppträna

Lördag: Dressyr

Söndag Vila


Påsk veckan: C's schema

Måndag: Markarbete med bommar. (skritt + trav)

Tisdag: Cavaletti  "gymnastig hoppning"

Onsdag: Skogen

Torsdag: Vila

Fredag: dressyr/vila ?

Lördag: Hoppträna

Söndag: vila






Av Sofie - 7 april 2011 13:46


Vodka och is förstör njuren

Rom och is förstör levern

Whiskey och is förstör hjärtat

Gin och is förstör hjärnan

Den där isen är ju livsfarlig!


Men det sägs ingenting om vin eller öl, vilken tur att en annan "bara" dricker något av dem. *ha*

Av Sofie - 6 april 2011 21:47

Skulle vara så kul att ha lite hopp bilder på mig och C. Men akn ju inte fotta mig själv på hästen :P

Hoppade idag, hade ett 40cm hinder på volten, red som i en åtta för att balans träna C lite. Gick så JÄVLA super mega äckel bra! Bästaste hästen. Han är en GUUUD på allt han gör. Ingen tvekan, kommer på hindret i RÄTT galopp, byta till rätt galopp efter hindret. Var så stolt han tar galoppombyten bättre och bättre nu. Bara synd att han ska "slarva" in i galoppen i höger varv. Men ja skyller på mig själv, det måste vara jag som gör nått. Vill inte skylla på min C.

Men ja är så stolt över träningen idag. Var helt ensam, och han gick som en klocka.

Ja kom två gånger helt fel på hindret, men han rättade ut det uten problem. Gick bra att göra halvhater och sånt också. Man såg i skuggan att det såg så enormt snyggt ut. Och C som brukar slarva över låga hinder. Idag gick det super bra. Att jag "bara" hoppade 40cm hinder är för att det var inte självaste "höjd hoppen" i sig jag var ute efter utan mer balans övning för C. Därför också jag hoppade i "S".

Men näste gång ja ska hoppa ska ja be Peter ta lite bilder. Det är tänkt att jag ska ban hoppa på Fredag. Blir små hinder igen, det handlar om balans för bägge två. Jag är så jävla ringrostig. Hoppas vi kan vara med på Smedby tävlingen i Maj sen.

Just nu ligger all fucus på "hoppningen" eller ska vi säga cavaletti xD


Jaja, iaf.. nu ska ja sova.

kram sofie

Ovido - Quiz & Flashcards