Ceazar, love of my life.

Alla inlägg under april 2014

Av Sofie - 9 april 2014 10:51


Har ju som sagt inte bloggat på 7-8 månader, och hur det kommer sig vet jag inte riktigt. Bild brist, tidsbrit, motivtion, lusst? Ja finns många anledningar till att jag inte bloggat. Men nu tänkte jag göra mig ett litet försök igen, i brist på annat.

Uppdatering!

Dressyr träningarna fortsätter.

Ceasar blir snart 7år.

Vi ska bygga upp hagen hemma igen, tills sommaren.

Tävla: Deb 80/90

Pepzi, (14år) kommer hem till mig, efter nästan 9år.

Sommaren närmar sig.


I och med att Pepzi kommer hem igen så blir jag ju med två hästar igen, dock ska Pepzi gå på lösdriften.
 Men det är ändå två hästar som ska tas omhand. Förhoppningsvis kommer en liten tjej "ta hand om" Pepzi några dagar i veckan, (som halvfodervärld) och betala en liten slant i månaden för det. Målen med Pepzi är nu att bygga upp kondisen, och muskla på honom.

Sen att han får, med lilla ryttaren kommer utvecklas tillsammans. I alla grenar, och kanske tävla?

Jag hoppas i allafall. När allt känns rätt, kommer han få "nytt" hem.

Antingen helfoder, eller bli såld. Men antagligen blir han kvar hos mig nu tills han vandrar vidare... NI känner ju mig vid det här laget.

Kommer fortsätta blogga om min vardag med häst, vilket snart är hästar.

Åter kommer med ett nytt inlägg om vardagen.


Bjuder på en bild av Pepps.



 



Ovido - Quiz & Flashcards