Ceazar, love of my life.

Alla inlägg under april 2013

Av Sofie - 4 april 2013 11:17

Är det som vår ute, så härligt.

Är häst ledig idag, men i morgon äntligen taggas det lite ridning igen. =) längtar.

Håller just nu på att lägga upp ett tränings schema, gällande mig och C, har precis pratat med Agge och vi ska höras av ikväll om dressyr träning. Hoppas det går att klämma in till en början, en 40 min dressyr träning varannan vecka. Så 2-3 st i månaden.

Vill verkligen komma igång nu.

Sen också tänkte jag att C skulle få gå 4 dagar i skogen nästa vecka, det är han värd.

två dagar på raken skogen sen lite dressyr träning kanske sen två dagar skogen till och så lite vila.

Ja vi får se hur det läggs upp. Börjar med helgens och nästa veckas schema.

V.15

Fredag: Skogen, mys tur.

Lördag: Lovsa har C, hoppas på ute ritt.

Söndag: Skogen, skritt & trav jobb.

---------------------------------------------

V16

Måndag: Skogen.

Tisdag: Leda för hand, 30 min

Onsdag: Dressyr träning för Agge ev?

Tordag: Lovisa har C

Fredag: Skogen:

Lördag: Lovisa har C

Söndag: Vilo dag.


Ser kanske tufft ut, med tanke på att nästa vilo dag är Söndag nästa vecka, men C har stått två dagar under V15. Och sen är det mycket skogs ridning under denna och nästa vecka. Så tror nog mycket väl han kommer orka detta.

Kommer inte bli några krav eller nått, mer en ev onsdagen då.

Och ska rida barabacka på dressyr träningen :D hihii


Nu ska jag kolla runt lite på nätet sen gå ut med hunden en stund.

Bye bye

Av Sofie - 1 april 2013 12:07

Och vi börjar gå mot vår. Lite klyven är jag faktiskt gällande framtid ambitioner.

Jag vill utvecklas med min häst, det är klart i allafall.

Han ska tränas och ridas sunt. Och hållas igång nu, under våren. Blir lite repitioner så vi lägger oss och stanner ett tag och förbättrar nu istället för att utveckla och gå på utbildningen.=)

Ceasar ska försökas ridas i skogen 2 dagar i veckan, minst.

Dressyr tränas/ridas 1-2 dag, hoppas 1 dag.

Det är fem dagar med motion, en vilo dag, sen skrittas för hand en dag.

Tror detta kan vara nyttigt för C under april månad, Det blir inte så mycket press utan mest bibehålla muskler och nivån där vi är idag.


Någon liten pay and jump/ ride ska det väl bli.

Jag ska vara sten hård på hur han ska utvecklas. Gällande övriga träningar/ tävlingar få vi ligga långt med.

Vill inte han ska kastas in i för mycket nu. Är rädd om min älskade bästa vän.


Igår i allafall var C helt underbar att rida, red på dressyr banan uppe hos oss, underbart. Red ca 30 min, mycket skritt och trav arbete. trav,skritt, trav skritt. Bar sig fin. Vr så nöjd efteråt.

Idag rider Julia honom åt mig, så åker jag ut efter jobbet och mockar och fixar foder.

Sen får man sitt nya schema idag, så kan äntlige börja planera fram tiden med C.

Ska se hur jag får in Ceasar medryttare där också, blir liiite ändrade planer här nu.

Vilket får accepteras, det är min häst. Mina val. Men har en liten klump i magen.

Två tävlingar är inbokade, pay and jump. Lilla hageby och smedbygård. Dem får räcka under våren :)

Nu ska jag åka till jobbet bye bye

Ovido - Quiz & Flashcards