Ceazar, love of my life.

Alla inlägg under juni 2012

Av Sofie - 11 juni 2012 09:46


När ska vi få sommar igentligen? Igår kom världen hagel skur när jag skulle hämta in C, vi vart ju dyng sura bägge två.

Tur man åkte bil, säger bara det alltså denna "sommar" går till historien.

Månadens vet räkning hamnade på 3500:-  >.<  uush. Jaja bara betala och se glad ut.

Är ledig idag, skönt. Jobbar tisdag, torsdag fredag denna vecka. Skönt med kort vecka alltså.

Nästa vecka börjar mitt schema, kommer jobba 3-6 dagar/ vecka, allt beroende på jämna och o jämna veckor. Kommer bli tufft, men måste jobba massor nu så man har råd med alla vetrinär utgifter haha :P Och sen äre lite annat med, bla körkort och lite så.


C iaf verkar må bra, har inte riktigt kunna gått alla dagar 60 min/ dag, men mkt har haft med väder att göra, det har verkligen spö regnat när jag varit i stallet =/ men han har fått 30-45 min alla dagar förutom igår och i fredags. Nästa fredag får jag antligen börja skritta honom 10-15/dag. Sen två dagar innan åter besöket ska vi börja trava.

Hoppas han inte behöver behandlas något mer nu.


Vad står på schemat idag då? JO igentligen städa, men jag är för slö känner jag =/

Men hade tängt se en film nu sen försöka ta tag i disken och sen dammsuga iaf.

Och vika tvätten. Sen tänkte jag åka till stallet. Hoppas på uppehåll så jag kan gå med C.

Var på hööks igår, tittade mest, men vart tvungen att köpa dessa Magic borstarna, se om dom är så bra som alla säger ;P

Sen en ny grimma till C så den gammla var en massa tras bara, vart en röd bling bling grimma =)

När lönen kommer och ALLA utgifter är betalada, hade ja tänkt, köpa mig ett par nya ridbyxor och en hjälm.

Mamma skulle spånstra hjälmen. Hihiii.

Så kanske C kan få ett nytt träns, schabrak, lindor och en huva :-)

Yes nej nu ska ja ta och se en film. Ha de så bra


Kram Sofie

Av Sofie - 4 juni 2012 23:17


Ja så sant som det är sagt, har inte haft tid, och inte orkat blogga på ett tag, tyvärr. Men ibland så kommer det saker i vägen och man prioriterar annat. Har inga nya bilder på Ceasar, eller på något annat. Men vet jag har sagt det förr och säger det igen, ska ta lite med digital kameran, har mest använt iphone kameran sista tiden och blir tyvärr inte så mycket med att "föra in dem" i datorn och bloggga ifrån telefon har jag inte orkat, för litet hehe.

Anyway... Ceasar, iaf.. har tyvärr skadat sig lite, kot led och hov leds infalamtion :'( .. är sååååå enormt ledsen över min stackars krake. Åter besök den 28/6 på kliniken då vet vi mer.. Dock får jag redan börja skritta honom om 2 veckor. Så super illa bör det ju inte vara? Men men min vanliga otur..

Och anledningen till detta tror vi ( sa vetrinären som kollade Ceasar för 2 år sedan när vi köpte honom, och då hade han hovböld och hovproblem) har med att han var illa skött INNAN vi köpte honom, (han hade antagligen inte verkats regelbundet) dock så är han  lite "trång" i hovarna än, vi har ju  skot honom nu vart 7e vecka ist för 8e, men nu vart vi rekomenderade var 6e (vilket ja och hovis kom överäns om sist han var ute nu för 2 veckor sedan) men ev  kanskevi får korta ner  till och med vart 5e, plus så ska han skos runt om. Dock kommer hovis ca 2 veckor innan åter besöket på kliniken, då kunnde vi hoppa runt om skoningen då han står i vila, men sen när han kommer i slutet av juli blir det runt om skoning. För då HOPPAS hoppas han är igång tills dess.


Men han verkade må bra idag, lite tråkigt att han inte kan gå på bete och få stå i en fålla om dagarna, men jag ska gå med han ca 60 min om dagen. Idag vart det gock bara 30 min.. himlen öppnade sig verkligen. Öste ned regn. Men väl i stallet fick han massa morötter och 40 min ryckning... det uppskattades merkte jag vi bara mös.

Jao, för hoppningsvis kan C gå ut på bete i juli-sista agu. Dock kul med "semester" för honom inom hus, för under juli-agu mån hade jag tänkt rida lite mer än vad som jag kan nu under juni (om vi bort ser nu ifrån att han blivit dålig) Har ett heletes schema from hell, men mördar tider.. så tanken var att C skulle gåttat sig under juni månad.. Dock nu måste jag ta och ge honom 60 min prommenad / dag i 14 dagar. Men jag kan leva med att komma hem sent för verkligen ALLT för denna ängel till häst. Han är det bästa som finns.

Fick veta av vetrinären på Marby, att vi hade kommit in i ett tidigt stadie. Jag ringde för vi skulle kolla tänderna, men ville samtidigt göra en rörelse koll.. då ja sa att jag ev misstänkte att det är nått som inte verkar rätt. Och mkt riktigt.. ja hade rätt. Bägge fram baajs.

NU ska vi göra allt, det får kosta många tusen om det är så... Han ska bli bra igen.. och kommer ha världen koll på honom, om jag även måste skaffa en sadel för 20 k så gör jag det. Ceasar är mitt liv. Och hoppas jag kan ha honom många år till!! Älskar honom.

Vetrinären sa med att han är stabil och snäll, super duktig var han när dom stack honom i hovleden och kotleden.. NO reaktion liksom.. Dock vill han inte åka hem haha vi fick nästan lyfta in han i transporten xD

Jaja.. nu är ni liiite uppdaterade på läget.. Önska oss all lycka.

Åter kommer om några dagar igen. Jobbar Ons-lör ledig sön-tis.då blire lite mer upptatering och bilder.

Kram Sofie


 

Ovido - Quiz & Flashcards