Ceazar, love of my life.

Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

Måndag

Av Sofie - 11 juni 2012 09:46


När ska vi få sommar igentligen? Igår kom världen hagel skur när jag skulle hämta in C, vi vart ju dyng sura bägge två.

Tur man åkte bil, säger bara det alltså denna "sommar" går till historien.

Månadens vet räkning hamnade på 3500:-  >.<  uush. Jaja bara betala och se glad ut.

Är ledig idag, skönt. Jobbar tisdag, torsdag fredag denna vecka. Skönt med kort vecka alltså.

Nästa vecka börjar mitt schema, kommer jobba 3-6 dagar/ vecka, allt beroende på jämna och o jämna veckor. Kommer bli tufft, men måste jobba massor nu så man har råd med alla vetrinär utgifter haha :P Och sen äre lite annat med, bla körkort och lite så.


C iaf verkar må bra, har inte riktigt kunna gått alla dagar 60 min/ dag, men mkt har haft med väder att göra, det har verkligen spö regnat när jag varit i stallet =/ men han har fått 30-45 min alla dagar förutom igår och i fredags. Nästa fredag får jag antligen börja skritta honom 10-15/dag. Sen två dagar innan åter besöket ska vi börja trava.

Hoppas han inte behöver behandlas något mer nu.


Vad står på schemat idag då? JO igentligen städa, men jag är för slö känner jag =/

Men hade tängt se en film nu sen försöka ta tag i disken och sen dammsuga iaf.

Och vika tvätten. Sen tänkte jag åka till stallet. Hoppas på uppehåll så jag kan gå med C.

Var på hööks igår, tittade mest, men vart tvungen att köpa dessa Magic borstarna, se om dom är så bra som alla säger ;P

Sen en ny grimma till C så den gammla var en massa tras bara, vart en röd bling bling grimma =)

När lönen kommer och ALLA utgifter är betalada, hade ja tänkt, köpa mig ett par nya ridbyxor och en hjälm.

Mamma skulle spånstra hjälmen. Hihiii.

Så kanske C kan få ett nytt träns, schabrak, lindor och en huva :-)

Yes nej nu ska ja ta och se en film. Ha de så bra


Kram Sofie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 24 april 2016 18:25

Oj oj redan slutet på april månad redan, vad månaderna går fort. Jag har kommit mer iordning i min lägenhet och jag trivs jätte bra verkligen. Idag har jag små städat lite köpt lite blommor så det ser lite vår fint ut här hemma. Har även haft ledig...

Av Sofie - 18 februari 2016 14:47

  Tänkte blogga lite idag, har ju inte gjort det på ett tag nu. Hur är livet som singel? Ja det frågar jag mig själv varje dag, vill jag vara det? Både och... Jag blir förbannad på mig själv som hoppade ensam över diket, men samtidigt vet jag att d...

Av Sofie - 9 januari 2016 10:01

Bloggar ifrån mobilen idag, är en aning seg. Drack vin igår så det finns en förklaring. Och ändå vaknar man kl 06 på morgon 😂 Yrkes skada? jobbar kväll idag iallafall, och det kommer nog gå bra. Jobbar lördag o söndag sen är det semester och ...

Av Sofie - 5 januari 2016 18:17

  Exakt, om en veckar ca åker jag och syster till Grancanaria och solar oss lite, och tar igen oss efter förra årets drama helt enkelt. Skulle kunna bli en riktigt bra dokusopa om man sammanfattade vårat år känns det som *haha*    År 2015 sam...

Av Sofie - 5 januari 2016 18:06

  Har länge nu stirrat på en tom datorskärm och funderat på vad jag ska skriva, vet inte riktigt vart jag ska börja idag. I lördags i allafall så var jag och Rebecka i ridhuset med våra odjur och skulle träna för nathalie, cavaletti/små hinder öv...

Ovido - Quiz & Flashcards