Ceazar, love of my life.

Alla inlägg under september 2012

Av Sofie - 26 september 2012 15:34

Fyndade verkligen idag, ett pelham, ridräcke och longergjord.. allting för ca 700kr billigt.


Ska börja köra lite ifrån marken med honom nu i höst.

Förövrigt är man häst ledig idag, skönt. Madde har honom, och dom kör en liten uteritt.. vilket C behöver, då han har fått gått på idbanan två dagar i rad nu. Red väldigt kort pass i Måndags, var bara ca 20 min, men ville bara käna igenom honom, och han var verkligen dööö fin.

Sen min idiot fick ju för mig att rida lite dressyr, med lite bommar i tisdags (igår) men då var inte C med  på några noter, han kändes trög i vänster varv, och var lite svår styrd. (skulle gissa på träningsverk) så han ska få vila fårn arbeten nu resten av veckan och bara få lulla i skogen och köra skritt pass om det blir ridbanan. =)


Fått massa nya jobb tider med, tack och lov kvällar mest... yeeej.

Av Sofie - 17 september 2012 12:14


Var ledig idag så passade på att städa lite i lägenheten. Vilket behövdes nu är det rent och snyggt igen.

I eftermiddag står det stall på schemat. Får se om det är bättre ridväder då. Är jävligt ridsugen i allafall...


Är häst ledig Onsdag o fredag, vilket känns okej. Dock jobbar jag fre,lör,sön kväll... så lörd o sönd får jag åka till stallet efter jobbet, alt om Peter kan köra mig dit innan jobbet (vilket vore det bästa) =)


Nu ska ja se en film, sen ut med Valle igen, innan det är dags för stall...

Bye bye

Av Sofie - 14 september 2012 09:11


Tänker inte klaga, pg av det som hänt och jag inte orkar eller vill jobba fullt så har jag fått kvällar och helger att jobba. Är riktigt skönt. Dock ska det bli skönt sen att komma igång ordentlige sen, det på verkar ju lönen att jobba så lite.

Jobbar 15,16, 21,22,23 kvällar, samt att det är helger, (utom 21, men det blir ob iaf, då det är fre kväll) det är ca 28 timmar för att vara exakt, samt att jag jobbade förra hegen det blir 40h totalt. Hum blir inte mkt lön då jag är van att jobba ehum ca 110-140 timmar på en månad och så han man fått ihop till Okt totalt detta lilla, men med tanke på obt så kanske det kan bli en liten slant ändå... är mest rädd för sept lönen, var ju ledig pg av allt som hänt i 3 veckor obetald sem. Så denna lön kommer jag tjuta över =( Men men får glädjas åt nov och dec lönen hahaha. Men men vet kanske får ut över tio iaf.... då ska jag ju inte klaga..



Kommer klara mig iaf, om jag sköter pengarna rätt..


C iaf, igår vart det lite stuts hopp (låga hinder) på medelinjen.. c 5 språng totalt..


Idag var tanken lilla kummelby rundan..


Mån: Lätt genom gång i dressyr 30 min

Tis: Volt arbete, galopp arbete, av slut ett- två skutt, 45 min

Ons: Vilo dag

Tors: Hoppning, lågt, medelinjen 45 min

Fre: Uteritt 30-40 min

Lör: vilodag

Sön: Skogen, Madde rider


Nästa vecka.

Mån:Dressyr banan, genomgång intervall träning

tis: Styrketräning, upphöjda bommar

Ons:vilodag

Tors: hoppning, 60-80cm

Fre:Skogen

Lör:Skogen

Sön:skogen// alt vila,



Av Sofie - 12 september 2012 15:36


Har verkligen världens bästa sambo, han tänker köra mig till hööks sen idag, så jag får små shoppa lite :D naaw, hihii.

Ska försöka att shoppa väl.

Nya hö påsar, nya borstar, och ett nytt schabrak, träns, bett och västen till mig. :D


längtar nu!!!

Av Sofie - 12 september 2012 13:58


Vill till hööks och shoppa lite nytt till C, igentligen nya ryktväska, och borstar, samt sadel tvål, och läderfett. Häst schampoo, liniment

mm. ( vilket blir det billigaste på litan)

Men ett, två nya träna och ett schabrak, + kombi lindor vore inte fel. Vill handla det NU.

Samt en stall väst till mig själv, ska kasta/ sälja lite skit jag har i skåpet. Måste verkligen städa det.. det är jävligt fullt.


Jaja... får väl ta och göra det i morgon..

Hovis kommer då med, ska bli skönt med nya dojjer igen. ;-)

Av Sofie - 12 september 2012 13:53


Ceasars foderstat för tillfället.


Morgon

3kg hö

5dl kornkross

3dl betfor + dubbelt med vatten

1 kork B-vitamin


Middag/ intag

2,5kg hö (ökas upp till 3 kg i Nov)

0,5kg groov 90 (ökar upp till 1kg i nov)


Kväll

3kg hö (ökas upp till 4kg i Nov)

5dl kornkross




 

Av Sofie - 12 september 2012 11:43


Whoever said this pain would ever go away

didn't know what it meant to be here without you


When anybody saids your name i wanna run away

I keep rememering i can't forget you

and it's doesn't matter when i try, it happens anyway

its been forever and i can't forget you


I hate to feel this way my days all feel the same

and yesterday was proof that tomerrow will too

Cuz all that i do, it's think about you.


Stop haunting my dreams, please set me free

Av Sofie - 11 september 2012 15:26


Vart uppe sedan kl sex i morse, på min lediga dag... inte gjort ett skit mer än att städa gardroben, vilket tog tio min. Har varit ute med Valle, och tagit ett bad.. förutom det har inget blivit gjort eller nått är för slö. Men uttråkad till max, vill till stallet.

Men måste vänta tills Peter kommer hem så inte Valle blir ensam för länge, eller helst inte alls.


Ska rida ikväll iaf,, måste. lite hopp sugen. Hihii...


Nej ta en power nap, sen iväg då...

bye bye



Ovido - Quiz & Flashcards