Ceazar, love of my life.

Alla inlägg under september 2012

Av Sofie - 11 september 2012 08:50


Saknar mamma mer än någonstin idag, orkar inte vill fan inte mer nu.. Varför skulle just hon försvinna för =(

Hästar, hundar, ridning vänner, släkt och jobb "bedövar" som sagt bara sorgen och saknade... för stunden.. Kan inte riktigt inte eller förstå att jag aldrig mer kommer kunna se henne eller äns prata med henne. Se den där tomma lägenheten när man är ute och går med hunden är en mardröm. Det var en mardröm att tömma henne lägenhet på saker....

det är så sjukt allting, det känns inte som om det är på riktigt. Vad ska jag göra?


Orkar häller inte träffa någon direkt häller, ÄNNU mindre någons mamma, som Peters mamma kan hon inte bara dra eller nått lämna mi ifred, Peter måste ju givetvis träffa henne, man kan väl snacka om henne och träffa henne när jag är på andra sidan jordklotet eller nått.. DET ÄR FAN INTE RÄTTVIST, varför min mamma. VARFÖR!!!


Förlåt jag brukar sälla gnälla och klaga på min blogg.. men jag gör det nu.. mitt sätt att få ut aggrission och kännslor.


Kommer jag någonin bli hel igen?


 






Av Sofie - 11 september 2012 08:19


Det mesta är "vill ha sug" men även lite av detta kommer jag att köpa, ca 3/4 delar a dettta.. xD kan inte låtabli...


Ryttar utsustning då.. först här har vi ett par stall/rid byxor som jag skulle vilja ha (kommer köpa) dock köper jag dessa i halvskoning. då jag bara äger helskodda och vill ha ett par halvskodda.

 


En vanlig enkel ridväs ( har betällt denna i från hööks men den kom aldrig, ?) hade dock inte betalt den, tack o lov, då jag beställde med faktura, men denna väst ska ja köpa typ i veckan om ja kommer in till stan.


 


Till Ceasar då, detta kommer ja köpa.


Äger inget svart, så ett svrt schabrak, och kombilindor vill jag har ( typ nyss)


   


sedan en skulle vilja ha grej, onödigt men va då rå? Turkost är väl snyggt?

Schabrak + lindor.

   

Jag och mina schabar och lindor... borde sälja/ alt göra mig av med lite... svårt val.

Har redan ett grönt schbrak, så gröna lindor är ju ett måste...

 


Onödigtg men ett måste enligt mig själv.. Nytt träns.

Kommer dock sälja / billigt, två träns jag har, ett vart och ett brunt, ett i stl full det svarta, och det bruna i stl boc (förlitet för C)

Och detta kommer in..

 


och vill ha mer, igentligen... typ boots nya bett, vill ha ett pelhalm, ett flippan bett, och ett d ringsbett /alt eggbett.

Nya sadelgjord, nya borstar, och sadel sörj + tvål... nya ridhanskar... ridstövlar skor shaps.. ja listan är långt...





Av Sofie - 11 september 2012 07:37


Red igår... äntligen. Pigg häst dock. Fick stoooor rensa boxen, Peter skulle köpa spån till C idag, måste fixa till i boxen alltså... Var häst ledig tors- igår. Och ja det merktes, det hade inte mockas så som jag brukar mocka ;) hihi. Shit happens men fick ringa och säga till att det måste mockas bättre, att kisset måste ut, lucktar så. Inte schyst mot hästen.

Red iaf igenom C lite lätt ca 30 min på dressyr banan, ENORMT pigg, men lyssnade på hjälper och minskade trav och ökade vid korrekt tid. Inget tjaf. Så var jätte roligt, idag blir det lite lätt hopp. Åker ut sen eftermiddag tidig kväll.


Nu ska jag kolla runt lite och lyckas fixa till höstens inköps lista till C, iaf önske mål. ska även göra mig av med lite av det jag har, och införskaffa mig nytt ;)


kram sofie

Av Sofie - 10 september 2012 09:54


Varit ute med Valle, nu blir det att städa, iaf diska. Sen "käka" dricka lite frulle....


i eftermiddag blir det stall...

Av Sofie - 9 september 2012 11:11


Och då på efter middagen blir det stall, hämta ut sadeln sen åka till lille C, varit häst ledig tors,fre,lör och idag (söndag)

Så äntligen i morgon blir det stall, kommer inte rida dock, då vi har med Valle i stallet. Men tisdag tänkte ja ta ett kort tränings pass

på ridbanan, lite lätt hoppning måste ju testa nya sadeln. (OM inte ja möjligvis kan få göra det redan i morgon)

allt beror på Peter som få ta hand om Valle Balle under tiden, så inte han blir uttråkad (huden alltså)

17 veckor liten jämte bör man kanske inte ha med i stall för länge i början ;-)


Nej nu ska jag försöka äta lunch sen åka ned till marknaden.


En bild på mig och C ifrån mars/april... i våras iaf..

 

Av Sofie - 9 september 2012 11:03


I söderköping, sista dagen idag dock, blir att röra sig ner och kolla marknaden. Sen jobb 16-21 ikväll.

I morgon ska jag hämta ut C's "nya" sadel en Zaldi, london lärgad. Hoppas den sitter bättre, skönt att ja äntligen fick iväg tekna sadeln, men kommer sakna den. Synd den inte låg bra på C.


Lite pay and jumps finns under höstens gång iaf..

bla så har stallmårtnäs några st under hösten, inte så längt att åka.

15 sept

13 okt

10 nov

8 dec

Sen har ju lilla hageby 6 okt med, och så har vi på smedbygård inget datum satt än men den brukar vara i oktober..


Så iaf två st tävlingar under hösten skulle jag vilja åka på. Hoppas inte nerverna tar kål på mig innan bara haha.


Bli iaf att börja små träna lite hoppning igen nu, korta lätta banor. Sen slänga in mer bommar i dressyren, framför allt upphöjda =)


Så det var en lite snabb uppdatering. Trevlig söndag alle sammans.

/ kram sofie

Av Sofie - 7 september 2012 20:54


Ja, mkt har hänt sen sist.. tänker inte gå in på allt Men alla som känner mig vet vad som tynger min familj just nu.


Tillökning har vi fått en liten Jämt hund, Valle 16 veckor. super go, och helt nöjd med valet av ras.



Tanken med Valle är förutom sällskap, ha till spårning och agillity då jag och Peter inte jagar. Men det blir mycket aktivitet, och spårning är tydligen en super bra hjärn gympa för jämtar...


Ceasar mår ut märkt, är igång nu nästan fullt. har fått medryttare som rider han i skogen, 2-3 dagar/ vecka han rids på mkt varierat underlag, samt motions rids i dress och hopp, eller ja hobby heter det väl, inge höga nivåer.

Sist jag red på banan var det under dressyren mkt upphöjda bommar, i trav.  Sen "vanliga" galopp bommar , ej upphöjda (orkade inte hoppa av) höjde av lathet haha.

Inom hoppningen  är dt töntiga hinder och lågt, han huvudsaken är att C tycker det är kul, mkt trav hopp för visso.


By sadel har kommit med en Zaldi, brun  dock 17" lite stort men ja får hoppas det funkar. Hoppas den är bra nu.

Ska hämta ut den på Måndag.


Lite "nyare" bilder på C


 


Bild nr 1: tagen i Mars.


Bild 2: Tagen i juni

   

Bild 3: Tagen i april (tror jag)



Av Sofie - 7 september 2012 20:42


Jag har äntligen fått ut klippet på löshoppningen ifrån Maj månad. Lös hoppar allt för sällan, måste bli bättre, hoppar rent över lag allt för sällan... hobby dressyr nörd, och skogs tank jo men visst.

Jo upphöjda bommar och mini hinder typ 40cm, kan till komma ofta, men resten då... skärpning xD


Är inget duktig på det här med film redigering, men kankse blir bättre en dag..


Här är filmen iallafall...





 

Ovido - Quiz & Flashcards