Ceazar, love of my life.

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2015

Planering...

Av Sofie - 29 oktober 2015 17:13


Sitter och planerar nästa veckas träningar med Ceazar, hade tänkt köra lite bomövningar, och även upphöjda på böjda spår för att träna lite bakben och rygg. Sen är det min tur att ta tag lite täning igen, stärka bål och bröstparti. (Jobbigt) Fundera på om man skulle dra till gymmet då? Ta lite fria vikter kanske med, men problemet är att det inte är roligt ;P men allt här i livet är inte roligt, tyvärr.

 

Hästen i allafall, får till nästa helg köra lite rygg o bakbens övningar, samt hoppa lite låga studs. 

I mitten på veckan blir det kondition på vägarna, intervall i galopp, öka den... minska den.... öka igen, sedan lägga sig i ett tempo han själv känner "här blir bra" där tuffar vi på. Får nog köra 3-4 varv. 2 blir för kort. (vi pratar om lite galopp vägar här.)

 

Dressyren då, i söndags red jag ju faktist det var dressyr med mycket sammling och även där träna lite bakbensaktivitet, men små volter, ut ökade volter, galoppera sakta sakta, öka till, minska igen. Över några få bommar. Så det känns som att deta kan vi skippa nästa vecka, vi kan gå på att rida lite blandade vägar ist för att träna jämt i bägge varv. Lite serpentin bågar, bl.a förvänd galopp är ju jobbigt så det blir att träna lite på. Annars inga mer avancerade saker i Dressyren.

 

Vad Emelie hittar på med Ceazar vet inte jag,än. Men det blir nog lite varierat arbete ^^.

 

Så nästa vecka blir det jobb&jobba, sedan stall&träning, lite motion för min del med. Dags att börja jogga igen.

Har nu också varit rökfri 2 veckor, så kondisen ökar, mer o mer.

Sen om jag lyckas med detta denna gång får vi se, men jag hoppas. Sparar ju in ca 1500:-/mån som kan gå till roligare saker, tex choklad praliner och röd vin ;)


Biofilms tips:

I fredags förra veckan såg vi PAN, det som hände innan Peter, blev Peter PAN och hur det kom sig att Peter kom till "Neverland". Se värd, jag gillade den. 

   

 

Nog är det så alltid, att varje legend har en början ^^

 

Är lite trött på att se filmer nu, då jag har gått igenom 100st känns det som nu under denna veckan, blandat med lite paradise hotel, hollywood fruar, lyxfällan och Horse and coutry.

Mår lite bättre idag, så har små städat lite, tänt lite ljus här hemma, så nu känner jag igen mitt hem. Dammat, torkat, dammsuget, rentvättat och blommer har fått vatten. Nu är hemmet komplett igen. Jag avskyr när det är sutsigt, dammigt och stökigt, vill ha rent omkring mig.=)

Det är väl genetiskt kan jag tänka mig.

Nästa vecka också är det dags för handling igen, bu så tråkigt. =(

Nu ska jag läsa vidare på de bloggar ja följer. Trevlig torsdags kväll alle sammans.

 

Bye bye kisses.

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 24 april 2016 18:25

Oj oj redan slutet på april månad redan, vad månaderna går fort. Jag har kommit mer iordning i min lägenhet och jag trivs jätte bra verkligen. Idag har jag små städat lite köpt lite blommor så det ser lite vår fint ut här hemma. Har även haft ledig...

Av Sofie - 18 februari 2016 14:47

  Tänkte blogga lite idag, har ju inte gjort det på ett tag nu. Hur är livet som singel? Ja det frågar jag mig själv varje dag, vill jag vara det? Både och... Jag blir förbannad på mig själv som hoppade ensam över diket, men samtidigt vet jag att d...

Av Sofie - 9 januari 2016 10:01

Bloggar ifrån mobilen idag, är en aning seg. Drack vin igår så det finns en förklaring. Och ändå vaknar man kl 06 på morgon 😂 Yrkes skada? jobbar kväll idag iallafall, och det kommer nog gå bra. Jobbar lördag o söndag sen är det semester och ...

Av Sofie - 5 januari 2016 18:17

  Exakt, om en veckar ca åker jag och syster till Grancanaria och solar oss lite, och tar igen oss efter förra årets drama helt enkelt. Skulle kunna bli en riktigt bra dokusopa om man sammanfattade vårat år känns det som *haha*    År 2015 sam...

Av Sofie - 5 januari 2016 18:06

  Har länge nu stirrat på en tom datorskärm och funderat på vad jag ska skriva, vet inte riktigt vart jag ska börja idag. I lördags i allafall så var jag och Rebecka i ridhuset med våra odjur och skulle träna för nathalie, cavaletti/små hinder öv...

Ovido - Quiz & Flashcards