Ceazar, love of my life.

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Sofie - 11 mars 2011 19:47

Ledsen för det, men har typ inte haft "tid". Har mest kört markarbete med Ceasar, longerat, och varit ute och gått, red först gången idag på 2 veckor. Han var as pigg trotts att han har fått jabbat på annat sett.. Han bockade as mycket :P Men dock så ställde han sig sätt upp, det uppskattades INTE, men han gav sig när ja röt till. Skrittade och travade, red ca 30 min. Dock små galopperade han några steg  hit och dit, men ja ignorerade dom mest. Sen ringde Sandra och ville att vi skulle hoppträna på Söndag. Så beslutade mig för att hänga med, som miljöombyte, men det kansek mest blir att gå over bommar och små hinder, vet inte om det blir så mkt hoppning då Ceasar är as pigg just nu, får nog ta att minska kraft fodret lite. Men eftersom min sadel är för vid för honom så fick ja låna Hildas stuben sadel, den har normal bom och ligger bättre än min skit sadel. Så tack snälla hilda för att ja får låna den :)


Men om det blir tävling den 9e april får vi se, då ja inte tycker C är mogen än. Han behöver nog några månader till på sig att utveckla sig lite, då det är väldigt mycket häst att rida just nu. Ett tag var han en klocka, men nu är han 4år och då kommer fyra årst trottsen. Han är i en oidipal fas kan man säga. Hehe, men jag tackar denna häst ändå, det är verkligen RÄTT häst för mig, han vill ändå göra allt ja ber om. Men ibland blir det lite mycket nerver i han.

Men ja älskar denna snälla häst ändå! I morgon fyllet farmor 80år och då blir det 80års kalas! :)

Ha en trevlig Fredag med en massa fredags myyys!

Kram Sofie

Ovido - Quiz & Flashcards