Ceazar, love of my life.

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Sofie - 3 februari 2011 23:21


Jag hatar att varra sjuk, nu blir det ju ingen ridning i morgon. Ja mår ap dåligt asså, legat som en dö säck på soffan sen kl sju, nu ska ja lägga mig i sängen och bara dö.

Har inte så mkt feber, men ändå. 38 grader. Men ja har as ont i halsen och öronen >.<


Av Sofie - 3 februari 2011 19:50

Mockade ut boxen idag och la i nytt spån, sen gick jag ut och gick med C, 15 min bara, upp för backen i skogen och ner igen, som gick/ hoppa över diken. Och träna lite på backning och halter ifrån marken. I morgon blir de att rida på åkern nu när snön nästan är borta, det är kansek 3cm snö på åkern, och fläckvis.

Lördag blir det ridhuset igen, fast då kommer det en tjej som ska provrida C. har sök efter en medryttare då ja har enormt mycket i skolan nu. Vi får se hur det går. Har inga förhoppningar.

Mer än att C ska sköta sig. Tror ja ska testa ett annat bett då också. Pessoa, pehalm eller ska vi ta en vanligt rakbett? Just nu har han tre delat och hack. Jag har testat honom på pessoa, fast ja skrittade bara då. Men jag tror ja väntar med pehamet några månader till. Känns onödigt.

På söndag blir det att försöka rida ut finns en lite pytte runda som bör gå att rida nu, men det går nog bara att skritta den, men det gör inget, kan trava av honom lite på åkern sen.

Oh vad ja längtar efter våren så man kan rida i skogen på riktigt, vill galoppa långa långa sträckor ute. Funderar på att låta C få 1 mån sommarlov på hemma plan ute på Vikbolandet, finns så vackra tärränger att rida på där. Så kan man rida runt ring och till å, runt hela Ö ny.

Nej jag kolla om jag kan han honom "hemma" några veckor i sommar :D

Nu ska ja plugga uuussshh hata hata.. men men. Thats life.

kram Sofie

Av Sofie - 3 februari 2011 14:07

Först och främst blev det att åka transport till ridhuset, gick super bra. C skötte sig exemplariskt.

Sen när det var dags för uppvärming så såg han för sörta gången i sitt liv spöken över allt.

Det gick bra i skritt och trav, i skritten jobbade han bättre än någonsin, och traven var som den alltid brukar vara, bra. Men ja nöjer mig inte den kan bli bättre.

Galoppen gick skit rent utsagt, han bockade och bockade, ja satt kvar iaf, hängde med och höll om röt till ett par gånger, fick två varv på volten i h-varv som var super bra, och ett varv på fyrkanten i h-varv som var bra. Men i vänster varv var han så stark, vill iinte äns få rätt galopp =( Guud vad dålig ja kännde mig, så ja beslutade efter 30min ridning att vi fick ge oss där, jag tror C är trött på dressyr i ridhuset, blir att åka till andra ridhuset och hoppa ist.

Eller ja "hopp" :P jag kommer gå över lite bommar och lite upphöjda bommar kanske något/några små hinder. Men då slipper han iaf "dressyr" under en träning. Förlåt C det har blivit mycket dressyr under januari/februari, Snart kan man  börja rida i skogen igen. Det blir skoj!


Kram Sofie

Av Sofie - 3 februari 2011 13:21

Jävla tidningar, hitta på saker. Jag en häst dog i Söderköping kommun. Men för det första, hitta de vi henne i hagen genomsvettig och dålig på söndags kvällen.

vi ringe vetrinär som trodde det var kolik. Han kom ut, och under tiden hade hästen redan dött.

2 Vetrinär undersökte hästen, och trodde hon hade dött av någon blodkärl som hade gått sönder. (allt pg av blod förlust)


På måndagen, kom en traktor och drog ut hästen ifrån stallet, sen kom Karina från marby, och poliser i vetrinärer. Dom trodde hästen hade blivit skuren först, INNAN dom upptäckte att hon inte hade några skärsår alls! Och under tiden har alltså tidningen hunnit att pubblicera en massa bullshit. Att hästen vart dödad i boxen, my as. Lögn lögn lögn. Och att hon hittades på tisdagen dessutom? :S Då var redan hästen borta ifrån stallet. Men likbil eller kadaver bil vilket det nu är.


Så hästen dog antagligen av "normala" själ. Ingen har varit i stallet.

Plus att Titania, var stallets tjurskalle, hon var ingen häst som någon bara kunde gå till och skära i. Då hade hon sparakats. Och dessutom hade hon varit galen om någon hade varit i hagen, det är va själva stall ägaren säger, som hade hand om hästen.

Hur det vart en höna av en fjäder det kan ja tyvärr inte svara på.

Marby Karina kanske? Man har ju hört att hon är duktig på att överdriva och anta saker. Men ja vet iinte, ja känner inte henne alls så. Plus att ja gömde mig i Ceasar box när dom drog ut hästen ifrån stallet, och när dom skulle obducera.. eller va de heter. Ush det är hemskt ja. Men hon var INTE mödrad!

Ovido - Quiz & Flashcards