Ceazar, love of my life.

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Torsdag 3 februari 2011

Av Sofie - 3 februari 2011 19:50

Mockade ut boxen idag och la i nytt spån, sen gick jag ut och gick med C, 15 min bara, upp för backen i skogen och ner igen, som gick/ hoppa över diken. Och träna lite på backning och halter ifrån marken. I morgon blir de att rida på åkern nu när snön nästan är borta, det är kansek 3cm snö på åkern, och fläckvis.

Lördag blir det ridhuset igen, fast då kommer det en tjej som ska provrida C. har sök efter en medryttare då ja har enormt mycket i skolan nu. Vi får se hur det går. Har inga förhoppningar.

Mer än att C ska sköta sig. Tror ja ska testa ett annat bett då också. Pessoa, pehalm eller ska vi ta en vanligt rakbett? Just nu har han tre delat och hack. Jag har testat honom på pessoa, fast ja skrittade bara då. Men jag tror ja väntar med pehamet några månader till. Känns onödigt.

På söndag blir det att försöka rida ut finns en lite pytte runda som bör gå att rida nu, men det går nog bara att skritta den, men det gör inget, kan trava av honom lite på åkern sen.

Oh vad ja längtar efter våren så man kan rida i skogen på riktigt, vill galoppa långa långa sträckor ute. Funderar på att låta C få 1 mån sommarlov på hemma plan ute på Vikbolandet, finns så vackra tärränger att rida på där. Så kan man rida runt ring och till å, runt hela Ö ny.

Nej jag kolla om jag kan han honom "hemma" några veckor i sommar :D

Nu ska ja plugga uuussshh hata hata.. men men. Thats life.

kram Sofie

 
 
Stina

Stina

4 februari 2011 05:43

Håller tummarna att du hittar en bra medryttare !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 24 april 2016 18:25

Oj oj redan slutet på april månad redan, vad månaderna går fort. Jag har kommit mer iordning i min lägenhet och jag trivs jätte bra verkligen. Idag har jag små städat lite köpt lite blommor så det ser lite vår fint ut här hemma. Har även haft ledig...

Av Sofie - 18 februari 2016 14:47

  Tänkte blogga lite idag, har ju inte gjort det på ett tag nu. Hur är livet som singel? Ja det frågar jag mig själv varje dag, vill jag vara det? Både och... Jag blir förbannad på mig själv som hoppade ensam över diket, men samtidigt vet jag att d...

Av Sofie - 9 januari 2016 10:01

Bloggar ifrån mobilen idag, är en aning seg. Drack vin igår så det finns en förklaring. Och ändå vaknar man kl 06 på morgon 😂 Yrkes skada? jobbar kväll idag iallafall, och det kommer nog gå bra. Jobbar lördag o söndag sen är det semester och ...

Av Sofie - 5 januari 2016 18:17

  Exakt, om en veckar ca åker jag och syster till Grancanaria och solar oss lite, och tar igen oss efter förra årets drama helt enkelt. Skulle kunna bli en riktigt bra dokusopa om man sammanfattade vårat år känns det som *haha*    År 2015 sam...

Av Sofie - 5 januari 2016 18:06

  Har länge nu stirrat på en tom datorskärm och funderat på vad jag ska skriva, vet inte riktigt vart jag ska börja idag. I lördags i allafall så var jag och Rebecka i ridhuset med våra odjur och skulle träna för nathalie, cavaletti/små hinder öv...

Ovido - Quiz & Flashcards