Ceazar, love of my life.

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Sofie - 21 oktober 2012 22:38


Hunden, Matte kommer hem ifrån jobbet.... det bästa som finns.

Det är dags att gå ut för en kiss runda och lite lek.... det bästa som finns!!

( hunden river lägenheten medans matte o husse är borta) och nu får matte städa... Hunden damsugaren hjälp.

Matte får städa... det bästa som finns.Nu är det dags för middag, hundmaten Oh bsta som finns!!

Katten 1060 dagen i fångenskap.Nu får matte städa igen efter det där monstret som dom har släpat in i huset. Att dom aldrig lär sig, jag minnsann vandaliserar inte hemmet!!

Katten gå ut i ur och skur får mat när "dom" bestämmer, prata bebis språk med hunden och han tycker att allt dom gör är det bästa som finns. Djuret ju sjukt i huvudet.
 (suck, jag går och river sönder nått som är mattes för att hoppas på att hunden får skäll och för hoppningsvis åker ut ifrån mitt revir så jag ensam kan förgöra mina kidnappare) För hunden lär ju inte hjälpa mig.


Tillbaks till verkligheten, det är nästan så här hemma. Haha.

Av Sofie - 21 oktober 2012 22:29


Härligt, det vart lite dressyr på ridbanan förut. Red ca 30 min. Men körde lite rep ifrån träningen i Torsdags. Det gick bra.

Ska vara nöjd, även om vi fick köpa med högervarvet. Men han släppte på en lite volt och var enormt mjuk och fin, så skrittade av efter det.

I morgon är det jobb 10-16 sen ut till stallet, blir att skritta lilla kummelby rundan.

Kommande veckans schema för Ceasar och mig lyder...

Måndag: Skritta ca 30 min ute.

Tisdag: Longering, men fokus lydnad och avslappning vid igång sättningar. (lägga till en och annan bom) 20 min

Onsdag: Dressyr träning för Agge, 30 min.

Torsdag: Vilo dag

Fredag: Om det är trort på ridbanan, så tänkte jag mig hoppning.=)

Lördag: Skogen/ uteritt

Söndag: Skritta ut. 30 min


Ceasar har en veckan 2 vilo dagar, och en annan 1, allt beroende på hur jag jobbar, och hur väder ser ut.

Och med vilo dag räknar jag allt som hör till longering/ träning/ridning/ ja allt.


Funderar på att köpa mig en tillfällig dressyr sadel (en billig) tills jag har råd att köpa mig en bättre kanske dyrare?

En svart dressyr sadel, och ett svart dressyr träns. Grått schabrak och gråa lindor/ skydd. För jag gillar grått, det är neutralt och stilrent.


I vår sen tänkte jag börja (om träningaran går bra) att tränings tävla lite i dressyr, börja med L:B sen försöka ta oss upp mot L:A.

Sen får jag se om jag lyckas övertala Madde till att köra lite CRs, mellan 60-80cm. (jag ska givetvis testa någon med) typ 50 cm haha.


Nej nu ska jag ta och göra mig lite kvälls te. =) bye bye

Av Sofie - 21 oktober 2012 13:43


Och vi sov länge idag med, åt frukost tillsammans sen började vi små städa lite.

Jonna kommer hit en stund sen, ska hjälpa henne me nått skol arbete.

Blir stall sen. Veckan ha sett ojäm ut.

Veckans schema såg ut så här.


Mån: Vilodag pg av vädret

Tis: Uteritt med Jessica... pigg o stark häst

Ons: Madde red ut, han var star och pigg då med

Tors: Dressyr träning, för Agge.. gick bra lugn och följsam häst. Lite svår o höger varv.

Fre: Madde red ut, gick mkt bättre inte lite fullt pigg häst.

Lör: Vilodag.

Sön: Hoppas på att kunna rida ignom honom på banan.


Nu ska jag ut och möta upp jonna.. Skriver mera sen

Ovido - Quiz & Flashcards