Ceazar, love of my life.

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Sofie - 18 januari 2012 22:05


Har mitt nya lös hår kommit. Så jag kan färga en mer naturlig färg. Blir brunt med lite tunna ljusa slingor i. (typ det gammla traditionella)


Blir att sny dit det denna gång. Är trött på clips.

Har varit ut 30 min och tagit mig en power walk i snön. Rätt härligt var det.

Sedan vart det en kopp te, svarta vinbär. Göttans.

Nu blir det att varva ned ca 60 min sedan borsta tänder och sova. Upp skapligt i morgon och duscha först sen gå till mamma och vara lite social. Sen åka till stallet och rida.

Ja just det, ta ut pengar till hovslagaren som kommer på fredag :D


Trevlig kväll gott folk.

Kram Sofie


Av Sofie - 18 januari 2012 17:37


Wuhu har stor städat hela korta dagen. Ingen mer som skulle vilja ha flera timmar på ett dygn?

Nu så fort sambon kommer in genom dörren, blir det käk. Sedan ta det lilla lugna ett tag i väntan på kvälls teet, runt ca kl 21.


Undra om det är något bra på tv i kväll. Eller om man ska ta och plugga igen? Inte för jag har någon motivation till det.


I morgon iaf. Står det ridning på schemat. Blir att åka ut till kl två, rida lite övningar som jag skrev i ett tidage inlägg, men bommar ect. Mycket skritt arbet.

Saknar min lille C. Han är det bästa jag har.


Ingen föresten som vill ha en katt... gratis? tyvärr ej 100% rumsren. Men det går nog att lära upp.

Okastrerad han katt. (tror det är därför han skvätter) men vi har tyvärr varken tid eller råd just nu (med kastrering) och ej tid till att umgås med honom. I övrigt världen snällaste katt. Bits eller rivs aldrig. Dock ej så förtjust i lek och bus, utan vill helst kela, sova äta skita ect. hehe.

Katten heter Sid, aka Siddis, el Siddmuch. Och är 1,5år.

Och något efterbliven. Pg av syre brist vid födseln.

Sid är korsning bengal/brittiskkorthår.


 

Av Sofie - 18 januari 2012 13:22


Jahopp. Vad göra idag?

Häst ledig idag, men har en del plugg att göra, men är snart klar. Efter det då? Hum städa? suck. Men behövs tyvärr göras.

Katt fan ska jag gaaah ge stryk *sarkasm* men är så jävla trött på han just nu.

Jaja, tålamod Sofie. Andas.


Så ja.. ska ta och städa lite, nyta gardiner i vardags rummet. släppa in våren *ha*

Vädra sedan laga mat.


Ta en liten jogging tur med om det ej är för halt.

I morgon iaf blir det stall igen, och det blir nog lugnt då med, fredag hade jag tänk trimma lite i ridhuset. Efter hovis varit ute.

Så på fredag blir det att åka till stallet tidigt :P


Ja nej nu ska jag sätta fart.

Kram Sofie


 


En gammal bild. Jerry the cow, Oscar aka Hagrid och Sonny (syns enormt lite) sen har vi en dålig bild på mig, den bjuder ja på. haha.

Ovido - Quiz & Flashcards