Ceazar, love of my life.

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Sofie - 17 januari 2012 17:37


Ja så här vart det. Pg av hård ridbana gickd et ju inte att göra det som jag tänkt mig.

Men det gick att rida ut iaf. Lite halt i mellan åt, men det gick att undvika.

Jag, Ceasar, Hanna, Plipper, Lollo och Milan tog oss en 30 min skritt tur, till lilla H och förbi kummelby. Gick bra. C gick först och med stora säkra kliv. Vi tog en kort trav pg av över pigga hästar. Se var rätt focuserad, och jobbade lite lätt. (han var mycket lätt i handen idag) Även om han var pigg. Han skulle lätt behöva få galoppa av sig. Jag tig själv en kort galopp på gärdet, ca 50 m bara. Mest för att suget satt xD


I morgon har Jessica honom helt själv för första gången, tror det kommer gå bra. Hoppas ridbanan är okej så hon kan rida "ordentligt" annars skulle hon bara skritta och kanske trava lite där det går.

På fredag får han äntligen nya skor.... längtar.

Hade tänkt hopp träna lite då för Linda, men kom på att hovis kommer kl nio. Och linda slutar kl två. (blir lite segt att vara i stallet så länge.) Så ska kolla om hon kan i helgen ist.

Önskningar är att Jessica har C på Söndag, jag måste nämligen plugga. Har första provet nu. Ska dock göra det antinge i kväll, eller i morgon för middag. (obs, jag läser på distans)

I morgon har jag dock lektion kl två. i Svenska, fixa betyg i detta ämne nu.


ha de så bra nu ska jag käka middag.

Kram Sofie


 

Bild ifrån 2007, Okt varm dag. Peter fottar mig och Midge, min första häst jag hade.

Ovido - Quiz & Flashcards