Ceazar, love of my life.

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Sofie - 16 januari 2012 20:38


Har igentligen inte så mycket att säga, mer än att jag är grymt trött på detta väder. Vart ingen ridning idag häller. Igår pg av tidsbrist. Idag pg av vädret. Ja sedan hade vi jobb möte också. Så var i stallet sent. >.<

Men i morgon ska ja försöka rida. Hoppas på bra väder, för hade tänkt köra lite tempo växlingar, samt bommar i gammla paddocken, så hoppas inte det fryser på nu. För ridhuset orkar jag inte gå till. Då blir det enbart dressyr, och det är jag inte sugen på just nu.

Så hade tänkt mig som så här (om väder tillåter då!)

Skritta fram, lång tygen ca 10 min.

Sedan börja skritt jobba,  över bommar så han får "kliva lite" ej upphöjda.

Flytta bakdelen för skänkel. Mjuka upp med volter, samt gå på bommar igen.

Höja upp bommarna till ca 30cm.

Börja trava fram efter ca 15 min skrittarbete. (ridigt nu totalt 25 min)

Trava över bommarna 3-4 gg. Göra halt, trava igen. samma veva. Sedan halt.

Länga bommarna, galoppera över dem, 3-4 gånger.

Sedan ta en micro paus, lång tygel 5 min.

Små jobba lite i dressyr, ca 15 min, mycket trav arbete i högervarv.

(tempo växlingar menar jag nu) Sedan av sluta rid passer med 10 min avskrittning.

Bör fått i hop 60 min träning.

Men dock ca 30 min skritt arbete totalt.


1, skritta fram.. 10 min

2, börja skritt jobba, ink bommar, mycket halter halv halter. tempo växlingar i skritt. 15 min.

3, börja jogga lite lätt. 5 min i bägge varv, = 10 min ca med tempo växlingar samt bommarna.

4,  Trav jobba mer, mycket snett igenom rida som i en 8:a. Göra halt, 3 sek, sedan trav igen. ca 3 gg.

5, skritt lång tygel, ca 5 min.

6, Korta tygeln skritt jobba (dvs gå i form) kort bit, sedan galopp. Ett varv i både Höger och vänster varv. Sedan i bägge varv, ta galopp bommar 3-4 gg.

7, skritt jobba igen. ca 5-10 min

8, Trav jobba samma som nr 3 ca 10 min.

9, varva ner i skitten.

10, skritta av ca 10 min.


Inte så viktigt allt detta på min, allt är bara ett ca. gade tänkt mig ca 60 min träning i morgon. Så han känns med på noterna igen.

PÅ fredag får han äntligen nya skor. Läängtar som fan.


C's schema V.3

Mån: Ofrivillig vila

Tis:  Dressyr med varierat bomarbete. ( mycket skritt arbete)

Ons: Jessica har C då, men jag hoppas på att det blir ridhuset, och lite tempo växlingar där med. ,kanske något lite hinder :)

Tors: Skritt + trav arbete ute.

Fre: Dressyr pass i ridhuset.

Lör: Tar mig nog en ute ritt, om under laget säger så. Typ Pensionärs ridning. Hehe.

Sön: Vila


Detta schema kan komma att ändras. För vet ej om Jessica vill ha C någon mer dag denna vecka än.


kram Sofie


 

Ovido - Quiz & Flashcards