Ceazar, love of my life.

Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Idag har vi haft ett besök av EQT:n

Av Sofie - 21 september 2011 13:34


Var super nervös i början för att jag var orolig att C hade ont eller hade några problem någonstans. Men som tur var så var Linda jätte nöjd med honom. Han var lite lite sne, men det är fixat nu. Sen fick jag höra att han var jämt musklad. Hur han antagligen blivit sne var för att jag har haft min sadel lite lite för långt fram så den "låst" bogen om jag förstod Linda rätt. (hur dum ihuvudet får jag man vara liksom?!) >.< Stackar liten alltså.

Men sadeln satt perfekt, vart så glad när jag fick höra det. Och att jag hade en fin och trevlig och lugn ung häst.  I dag fick han vila, stå i fållan med täcke och ta det lugnt. Sen i morgon blir det att jobba lite lätt ute i skogen. Ska bara rida ca 30 min. Men annars fick jag rida på precis som vanligt. Trodde jag skulle få lite rid läxor, men det behöves inte. =P Har nog ridigt honom precis rätt i övrigt. Hoppträning börjar nu också. Ska vara med från och med nu 1 dag/ vecka.

Nervööööööös läskigt ju :P Haha.

Älskar verkligen min bebis. Nästa besök av Eqt rekomenderades om ca 8mån (om inget inträffa vill säga) Är riktigt nöjd med denna morgon!!!

Glad häst med!


Kram Sofie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 24 april 2016 18:25

Oj oj redan slutet på april månad redan, vad månaderna går fort. Jag har kommit mer iordning i min lägenhet och jag trivs jätte bra verkligen. Idag har jag små städat lite köpt lite blommor så det ser lite vår fint ut här hemma. Har även haft ledig...

Av Sofie - 18 februari 2016 14:47

  Tänkte blogga lite idag, har ju inte gjort det på ett tag nu. Hur är livet som singel? Ja det frågar jag mig själv varje dag, vill jag vara det? Både och... Jag blir förbannad på mig själv som hoppade ensam över diket, men samtidigt vet jag att d...

Av Sofie - 9 januari 2016 10:01

Bloggar ifrån mobilen idag, är en aning seg. Drack vin igår så det finns en förklaring. Och ändå vaknar man kl 06 på morgon 😂 Yrkes skada? jobbar kväll idag iallafall, och det kommer nog gå bra. Jobbar lördag o söndag sen är det semester och ...

Av Sofie - 5 januari 2016 18:17

  Exakt, om en veckar ca åker jag och syster till Grancanaria och solar oss lite, och tar igen oss efter förra årets drama helt enkelt. Skulle kunna bli en riktigt bra dokusopa om man sammanfattade vårat år känns det som *haha*    År 2015 sam...

Av Sofie - 5 januari 2016 18:06

  Har länge nu stirrat på en tom datorskärm och funderat på vad jag ska skriva, vet inte riktigt vart jag ska börja idag. I lördags i allafall så var jag och Rebecka i ridhuset med våra odjur och skulle träna för nathalie, cavaletti/små hinder öv...

Ovido - Quiz & Flashcards