Ceazar, love of my life.

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Sofie - 3 maj 2011 23:42

Men jag red ändå, eftersom C måste bli i topp trimm nu. Trimmade honom ordentligt. (gick bra i början men han trilskades  mot slutet.)

Red största delen i V varv, då han har svåraste med det. Galoppen i V varv känndes hemsk. Han får inte med sig baken ordentligt, och så sköt han iväg i fattningen. (undrar om ja få ta ut kiropraktoprn) som får kolla så inget i korset sitter fel. Vart lite fundersam faktist.

Får se om han är likadan i morgon. Dock står det hoppning på schemat då, kanske bör skippa de? (dock tror ja inte att de är någon fara) men det är bara jag som blir uppspelt.


I övrigt gick han super, han var en gentleman i traven bar sig super fint. Han försökte i galoppen också, men ville inte kräva nått då. I höger varv gick han super bra, bara jag ser till att rida lite mera sammlat. Han drar på lite lite väl mycket ändå i mellan åt.


Ceasars schema V 17

Mån: Vila (pg att ja jobbade sent) [x]

Tis: Dressyr, galopp arbete V varv.[x]

Ons: Hoppning, oxer och två komb.

 Bommar och lite smått och gått.

Tors: Longering.

Fre: Skritta ut.

Lör: Vila

Sön: ?


Kram sofie

Av Sofie - 3 maj 2011 12:17

Redan den 3e maj, skit vad tiden går fort. Men vart tog det fina vädret vägen?

Hur som hällst idag står det dressyr på schemat, och i morgon står det hoppning. (om mamma följer med så får hon fotta/filma)


Förra veckan så longerade jag C 2 gångener men harn bara rida en. Så typiskt.

MEn får hoppas att det blir lite mera denna vecka.

Nu ska ja röra mig ha det så bra ciao..

/kram sofie

Ovido - Quiz & Flashcards