Ceazar, love of my life.

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Sofie - 18 augusti 2011 16:44


Ja i kväll blir det att åka ut till C, och dressyr träna lite.

Jag hoppas att vädret tänker hålla i sig.

Börjar få ont i halsen igen, så igentligen borde jag inte rida men han kan inte stå häller. Han har latat sig två dagar nu. Och på lördag hinner jag inte rida för vi ska på firma fest då.

Men  i allafall jag hade tänkt mig lite dressyr arbete idag. Men har inte riktigt kommit överäns med mig själv om vad vi ska träna på? Det blir ju säkerligen mycket galopp arbete. Och nu menar jag inte att jag kommer cantra runt som en idiot utan, ex på en volt, galopp skänkel han fattar galoppen direkt (för hoppningsvis) galopperar 3-4 galopp språng, sedan bryter av till trav igen, fattar galopp igen. Gör så några gånger i varje varv. Och även i från skritten. Detta var min grundläggande tanke, samt rida lite serpentiner och balans träning för honom.


Så nu ska ja ta och äta en macka sedan åka.


Kram Sofie

Ovido - Quiz & Flashcards