Ceazar, love of my life.

Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Blogg paus

Av Sofie - 18 januari 2013 00:36

Har det varit, till och från för mig. Det är så mycket nu att ta itu med.

Jobb, körkort, bil, häst, hund och livet.

Mår igentligen fortfarande dåligt över allt som hände i agusti, kommer inte riktigt över att mamma är borta.

Saknar henne varje minut nu mera.
Det är okej på jobbet, men så fort jag kommer hem så mår jag dåligt.

Kommer ev få lite hjälp med Ceasar, har en tjej som kan tänka sig ha honom på halv foder några månader. ( kanske ev ta honom på helfoder vart efter) men han kommer stå kvar på smedby. Tack och lov.

Är lite nervös i själen med, då min anställning går ut 1a april. Varit anställd då i 11 månader. Men eftersom kommunen tar över så är sitter väl jag som vikarie löst. Vi får väl vara kvar som vanliga vikarier, just nu jobbar jag ju 70% och en vanlig vikarie som blir in ringd då o då, kan inte jag livnära mig på.. tänk om man går ifrån 125h till kanske 40h på en månad,, kommer dö räcker inte till nått ju.

Så håller på att leta nya jobb, men det är fan segt. =/ Har jag inte ett mer "stadigt" jobb tills agusti i år, ser det en aning tufft ut ekonomiskt och A-kassa kan jag inte ekonomiskt sätt kunna driva en tredejdel av hemmer, plus katt, hund och häst. Kommer bli enormt olycklig om jag måste sälja C. Men tyvärr kostar han mig lite väl mycket alltså. Har insett det, mer och mer.

MEn jag ska vänta och kämpa in i det sista.. än kommer jag kunna klara de :)


Tack och lov att min sambo är världens bästa och hjälper till. För han vet hur viktig lille Kiwisen är för mig.<3


Men på tal om annat, blir att sova nu. Är jääätte trött. God natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 24 april 2016 18:25

Oj oj redan slutet på april månad redan, vad månaderna går fort. Jag har kommit mer iordning i min lägenhet och jag trivs jätte bra verkligen. Idag har jag små städat lite köpt lite blommor så det ser lite vår fint ut här hemma. Har även haft ledig...

Av Sofie - 18 februari 2016 14:47

  Tänkte blogga lite idag, har ju inte gjort det på ett tag nu. Hur är livet som singel? Ja det frågar jag mig själv varje dag, vill jag vara det? Både och... Jag blir förbannad på mig själv som hoppade ensam över diket, men samtidigt vet jag att d...

Av Sofie - 9 januari 2016 10:01

Bloggar ifrån mobilen idag, är en aning seg. Drack vin igår så det finns en förklaring. Och ändå vaknar man kl 06 på morgon 😂 Yrkes skada? jobbar kväll idag iallafall, och det kommer nog gå bra. Jobbar lördag o söndag sen är det semester och ...

Av Sofie - 5 januari 2016 18:17

  Exakt, om en veckar ca åker jag och syster till Grancanaria och solar oss lite, och tar igen oss efter förra årets drama helt enkelt. Skulle kunna bli en riktigt bra dokusopa om man sammanfattade vårat år känns det som *haha*    År 2015 sam...

Av Sofie - 5 januari 2016 18:06

  Har länge nu stirrat på en tom datorskärm och funderat på vad jag ska skriva, vet inte riktigt vart jag ska börja idag. I lördags i allafall så var jag och Rebecka i ridhuset med våra odjur och skulle träna för nathalie, cavaletti/små hinder öv...

Ovido - Quiz & Flashcards