Ceazar, love of my life.

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

22 Februari

Av Sofie - 22 februari 2012 18:02


I helgen nu kommer Jerry och Tobias, kompisar till Peter via Wow.

Lite nyfiken på vem Tobbe är, Jerry kommer ju hit både nu och då :P

Så honom har vi känt ett tag, bra kille är det iaf.

Så på Fredag ska jag handla lite mys gott till oss fyra.


Idag vart det skogen för mig och C, tillsammans med Carolin och Torsten, (Toxic heter hennes häst igentligen)

Vi red ut ca 1 timma, klättrade lite, det var inte så farligt halt, det var mest blött, dock på några ställen på grus vägen var det lite små halkigt och moddigt, men det gick att rida i kanten.

Travade på gruds vägarna (där det gick) och i skogen, så C fick lyfta massor på benen, han slår lätt i hovarna på rötter ect.

Dock snubblade inte idag, men han hade benen över allt, känndes det som. Var lite spänt i början, så jag sket i att jobba, utan tänkte bara framåt. Gick jätte bra. Galopp jobbade på ett gärde, C vart lite stark, och ville slå med huvudet, så då jobbade jag ner honom ist, och det gick bra, sedan släppte jag försiktigt och red med sätet och inner skänkeln. Då galoppade han på bra, fast jag tog bort foren på han, han hade huvudet på ett bra ställe, dock när jag galoppade ifatt Torsten, och låg jämsides, kastade Torsten upp bakbenen och C hängde på. Haha. Nej sa åt honom, och då började han jobba igen. Typ som Jaha okej, jag ska inte göra så med dig matte. Ville bara för Tirsten gjorde ju. Söt häst.

På vägen hem, när vi travade av, så jobbade jag C i stadig form och han travade på rätt bra, lång starka kliv och man kännde baknenen ordentligt. Riktigt fin trav.

Så var nöjd.


I morgon är det hoppträning, jag och Carolin ska hoppa lite i ridhuset ppå förmiddagen.

Sen freag, får han vila, för jag har lite mkt att göra så mamma tar C åt mig. Jag göljer med ut i stallet. Men hon Mockar, och det så kan jag borsta och gosa med han, och ge fredags mys sen.


Lör får vi se vad som sker.

Söndag blir iaf skogen igen.( tar samma runda som idag)


Nu ska jag spela lite wow, ta lvl 50 med wårlöcken.

ha de så br, Kram sofie


Bjuder på en bild ifrån början av Juni.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 24 april 2016 18:25

Oj oj redan slutet på april månad redan, vad månaderna går fort. Jag har kommit mer iordning i min lägenhet och jag trivs jätte bra verkligen. Idag har jag små städat lite köpt lite blommor så det ser lite vår fint ut här hemma. Har även haft ledig...

Av Sofie - 18 februari 2016 14:47

  Tänkte blogga lite idag, har ju inte gjort det på ett tag nu. Hur är livet som singel? Ja det frågar jag mig själv varje dag, vill jag vara det? Både och... Jag blir förbannad på mig själv som hoppade ensam över diket, men samtidigt vet jag att d...

Av Sofie - 9 januari 2016 10:01

Bloggar ifrån mobilen idag, är en aning seg. Drack vin igår så det finns en förklaring. Och ändå vaknar man kl 06 på morgon 😂 Yrkes skada? jobbar kväll idag iallafall, och det kommer nog gå bra. Jobbar lördag o söndag sen är det semester och ...

Av Sofie - 5 januari 2016 18:17

  Exakt, om en veckar ca åker jag och syster till Grancanaria och solar oss lite, och tar igen oss efter förra årets drama helt enkelt. Skulle kunna bli en riktigt bra dokusopa om man sammanfattade vårat år känns det som *haha*    År 2015 sam...

Av Sofie - 5 januari 2016 18:06

  Har länge nu stirrat på en tom datorskärm och funderat på vad jag ska skriva, vet inte riktigt vart jag ska börja idag. I lördags i allafall så var jag och Rebecka i ridhuset med våra odjur och skulle träna för nathalie, cavaletti/små hinder öv...

Ovido - Quiz & Flashcards