Ceazar, love of my life.

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

16 Februari 2012

Av Sofie - 16 februari 2012 20:56


Började dagen tidigt.

kl 11.00 åkte jag till stallet, för att möta upp Linda som skulle rida C åt mig idag.

Så vi gick ner till ridhuet, som dom höll på att harva. Så vi fick vänta en stund, ca 20 min eller nått. Men det var okej.


Sen började Linda väldigt bra, att få fram honom i skritten. Och jag tycker han gick och jobbade på enormt bra. Helt ärligt, så såg det lätt ut för bägge två.. så där bra är inte jag, wtf. Linda lär mig!!!

Skritten är min och Ceasars sämsta gångart tillsammans.


Linda hade ett mycket fint tempo i traven med, mycket tempoväxlingar. Inte så mkt små volter, utan det var det stora volterna. =)

Sen red Linda lite innanför spåret med så inte C tar stöd mot sarjen. Super bra där Linda.

C jobbade bra, med rygg och bakben. Lite lite "lång i formen" men han har ju långhals samt, att han inte kunde stödja sig mot sarjen häller xD så han finf verkligen balans jobba.


Det syntes att C merkte att han hade en kunnig ryttare på ryggen.

Galoppen gick bra i högervarv mycket fint temo, och Linda lade in tempo växlingar även där. Han vart lite tung mellan åt, men han kräver att man rider honom med säte och skänkel, och driver där efter så brukar han lätta upp dig lite. Och det gjorde han. Även om han försökte lura Linda ifrån arbetet. ;)

Galoppen i väster varv gick något sämre. Linda rider forfarande bra, men C tycker att det är jobbigt och då vill han "springa ifrån" arbetet.

Här kräver han ett ordentligt stöd på ytter tygel, samt lägga bak ytter ben och hålla stödet där (så inte benet är "på" sadel gjorden)

Samt leda med inner tygel och ta inner skänkel mot ytter tygel. Och då gick det ju jätte bra.

Det är det som är så ku med Linda. Hon får se en gång i från backen när jag rider och visar, så kopierar hon det och gör exakt samma. =)

Blir så otroligt glad när jag ser sådant.

Igentligen kanske Linda skulle vara den ultimata för Ceasar, dom passade verkligen super bra.

Och jag tror Ceasar tyckte det med. Då jag tror (det ser ut som det iaf) att Linda och jag har samma mjuhet och harmoni i ridningen, sen är Linda duktigare så jag kan lära mig av henne med, och bli super bra själv. Då jag tror jag har en bra grund.


Hoppas Linda kan rida C fler gånger, och kanske ta någon lokal hopp och dressyr på honom i vår/ sommar.

Så kan jag köra träningstävlingar xD Passar mig utmerkt haha.

Tävlings nerverna.. ni vet.

Nu ska jag wowa lite tjiingeling!


Kram Sofie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 24 april 2016 18:25

Oj oj redan slutet på april månad redan, vad månaderna går fort. Jag har kommit mer iordning i min lägenhet och jag trivs jätte bra verkligen. Idag har jag små städat lite köpt lite blommor så det ser lite vår fint ut här hemma. Har även haft ledig...

Av Sofie - 18 februari 2016 14:47

  Tänkte blogga lite idag, har ju inte gjort det på ett tag nu. Hur är livet som singel? Ja det frågar jag mig själv varje dag, vill jag vara det? Både och... Jag blir förbannad på mig själv som hoppade ensam över diket, men samtidigt vet jag att d...

Av Sofie - 9 januari 2016 10:01

Bloggar ifrån mobilen idag, är en aning seg. Drack vin igår så det finns en förklaring. Och ändå vaknar man kl 06 på morgon 😂 Yrkes skada? jobbar kväll idag iallafall, och det kommer nog gå bra. Jobbar lördag o söndag sen är det semester och ...

Av Sofie - 5 januari 2016 18:17

  Exakt, om en veckar ca åker jag och syster till Grancanaria och solar oss lite, och tar igen oss efter förra årets drama helt enkelt. Skulle kunna bli en riktigt bra dokusopa om man sammanfattade vårat år känns det som *haha*    År 2015 sam...

Av Sofie - 5 januari 2016 18:06

  Har länge nu stirrat på en tom datorskärm och funderat på vad jag ska skriva, vet inte riktigt vart jag ska börja idag. I lördags i allafall så var jag och Rebecka i ridhuset med våra odjur och skulle träna för nathalie, cavaletti/små hinder öv...

Ovido - Quiz & Flashcards