Ceazar, love of my life.

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Mycket att uppdatera

Av Sofie - 16 februari 2012 20:35

Då jag inte bloggat på några veckor. Förlåt, men det har varit så mycket med annat, och så fort jag fått lite tid så har jag ist priorieerat Wow. framför blogg. =/


Men iallafall. Söker ny halvfodervärld alt medryttare till C.

Då Jessie skaffat sig en annan häst som kanske passar henne bättre, vad vet jag? :)

Jasg tror hon gör helt rätt.


Ceasar mår bra, men har blivit lite "slö" att rida och enormt nonchalant.

Så har fått trimma honom lite mellan varven.(med de menar jag rida igenom honom ordentligt ifrån grunden, och försöka rida så rätt som det går, och små kräva honom på skolorna)

Tror det ev kan bli så när det är två ryttare på en häst och det rider helt olika. För det gör vi verkligen, det merks på C.

Men det bästa med den hästen, är att det spelar ingen roll för han gör verkligen allt för mig.

Det fick jag verkligen bekreftat idag.

Linda red honom idag i ridhuset (och hon är verkligen SUPER DUKTIG) och hon red C så jävla bra, för att vara första gången på ca 1,5år och då var han precis nyinriden med. Men till och med med henne en så pass duktig ryttare, ville han släng trava, (det är något han har börjat med den senaste tiden) Så jag hoppade upp, och tog en galopp ifrån skritten och TACK och LOV tog han fattningen.

Det är min häst det.

Men man måste hålla stöd med ytter skänkel och driva med säte och ben, och det lilla som att ej hålla stödet på ytter ben, kan göra att han "springer in i galoppen" tänkte på dig där Jessie? Eftersom du tycker han springer lite in i galoppen ibland? :P


En sak blir jag sur på när det gäller häst folk. Detta jävla skit snacka?! Ser ingen mening me det alls. Varför?

Häst människor säger jag bara, sluta lägga er i andras.


Kommer för övrigt vara MYCKET noga med vem som kommer få bli halfoder värld till Ceasar.

Vet inte om man ska sätta som krav unghästvana plus meriter inom dressyr och hoppning på mer än ridskolenivå?


(nu menar jag abslout inte dig här Jessie, ett uttryck jag brukar använda mig av) Du är världigt duktig för att bara ha ridigt på ridskola. Så detta är mer allmänt till andra människor.


Det var en kort uppdatering.. mer kommer i ett inlägg om denna dag.




 
 
jessie:)

jessie:)

17 februari 2012 13:41

jag har aldrig sagt att han springer in i galoppen i allafall inte vad jag vet:S..och även om de kanske inte ä meningen att klanka ner på mig som ryttare så är det knappast så man tolkar ditt inlägg. Du höjer linda till skyarna och skriver inte nåt positivt om hur jag ridit din häst, känns inte direkt som att du är positiv till mig. Jag har ju "bara" ridit på ridskola enligt dig och jag vet inte hur man kan tolka det förutom att se det som en pik gentemot mig. Jag är en ridskole tjej helt klart men ja har haft medryttar hästar tidigare, ridit till unghästar mm och inte bara suttit och traglat lektioner 1 gång i veckan. Jag kankse inte har haft häst tidigare osv men efter att ha läst ditt inlägg känns det absolut inte som att du ens såg mig som bra för C..Vi rider ju "så" olika och enligt dig verkar det ju inte vara bra för honom så jag kanske inte ska rida honom mer...Jag tänker inte bråka eller bli arg men jag tar illa upp av de du skriver för det låter verkligen inte postivt gentemot mig. Du skriver en lång förklaring hur han ska ridas i galoppen för att sen ge en pik till mig som om ja inte vet hur han ska ridas osv..Hade bra mvh jessica

http://4-everexistwithyou.blogspot.com

 
Angelica med beauty boy

Angelica med beauty boy

28 augusti 2012 08:46

ja! Jag förstår inte heller vitsen med att alla hästtjejer alltid ska tissla och tassla om allting! Tror aldrig jag stått i ett stall där det inte förekommit skitsnack! Om folk lade energi på sina egna saker istället vore allt mkt roligare! haha =)

http://www.stjarnes.blogg.se

Sofie

28 augusti 2012 21:19

ja, eller hur. Håller med dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 24 april 2016 18:25

Oj oj redan slutet på april månad redan, vad månaderna går fort. Jag har kommit mer iordning i min lägenhet och jag trivs jätte bra verkligen. Idag har jag små städat lite köpt lite blommor så det ser lite vår fint ut här hemma. Har även haft ledig...

Av Sofie - 18 februari 2016 14:47

  Tänkte blogga lite idag, har ju inte gjort det på ett tag nu. Hur är livet som singel? Ja det frågar jag mig själv varje dag, vill jag vara det? Både och... Jag blir förbannad på mig själv som hoppade ensam över diket, men samtidigt vet jag att d...

Av Sofie - 9 januari 2016 10:01

Bloggar ifrån mobilen idag, är en aning seg. Drack vin igår så det finns en förklaring. Och ändå vaknar man kl 06 på morgon 😂 Yrkes skada? jobbar kväll idag iallafall, och det kommer nog gå bra. Jobbar lördag o söndag sen är det semester och ...

Av Sofie - 5 januari 2016 18:17

  Exakt, om en veckar ca åker jag och syster till Grancanaria och solar oss lite, och tar igen oss efter förra årets drama helt enkelt. Skulle kunna bli en riktigt bra dokusopa om man sammanfattade vårat år känns det som *haha*    År 2015 sam...

Av Sofie - 5 januari 2016 18:06

  Har länge nu stirrat på en tom datorskärm och funderat på vad jag ska skriva, vet inte riktigt vart jag ska börja idag. I lördags i allafall så var jag och Rebecka i ridhuset med våra odjur och skulle träna för nathalie, cavaletti/små hinder öv...

Ovido - Quiz & Flashcards